Avatar billede Slettet bruger
27. september 1999 - 14:29 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

WWW Server

Hvordan laver man en server på NT 4.0 Server med WWW og DK ?

Hjælp Mig !

mvh

Lasse Bang Mikkelsen
taktgiver@hotmail.com
Avatar billede prdk Nybegynder
27. september 1999 - 15:25 #1
Jeg skal bruge lidt mere info - er det en vejledning i opsætning af IIS 4 og DNS ? (vil du sætte din egen webserver med navnet www.dit-domæne.dk, så det kan ses ude i verden?)

Hvis det blot er en webserver, kan du hente Windows NT Option Pack på Microsofts website og installere den. Der følger Microsoft Internet Information Server v. 4.0 med.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. september 1999 - 20:03 #2
det lyder til at det du har brugfor er et webhotel...

en adresse der ender på .DK koster ca. 312 kr at oprette...

så skal dine sider lægges på et webhotel (det er ret dyrt at have sin egen server stående), f.eks. http://www.scannet.dk eller http://www.netsite.dk eller http://www.dht.dk

hos dem er et oprettelsesgebyr på 100-500 kr ca. og så koster det ca. 50 kr og opefter pr. måned alt efter hvor meget plads og funktioner du vil have...
Avatar billede Slettet bruger
28. september 1999 - 10:54 #3
Siten skal kun kunne virke under et lokalt netværk og vi skal også have en ftp med FTP og DK.

Håber i kan hjælpe !!

mvh

Lasse Bang Mikkelsen
taktgiver@hotmail.com
Avatar billede prdk Nybegynder
28. september 1999 - 11:32 #4
... hvad mener du mere specifikt, når du siger "FTP og DK", tilsvarende "WWW og DK"?

Kender du til NT
Avatar billede Slettet bruger
28. september 1999 - 12:06 #5
Ja !

Altså WWW.domæne.DK

og FTP.domæne.DK

mvh

Lasse Mikkelsen
taktgiver@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
28. september 1999 - 13:25 #6
Jeg kender lidt til NT 4.0 Server men ikke noget inden får WINS og DNS !
Avatar billede prdk Nybegynder
28. september 1999 - 16:09 #7
Det er en relativ kompliceret proces, men første skridt på vejen er at blive anmelder virksomhed hos DK hostmaster: http://www.dkhostmaster.dk/dk/av.html
Så køber du et domænenavn, sætter to DNS-servere op og sikrer dig, at de virker (der er 3 chancer - ellers koster det ekstra kroner!). IIS skal så konfigureres efter dine behov og hvis du skal have det til at fungere med dit eksisterende netværk, er det blot et spørgsmål om at dele de respektive rod-mapper, så folket på netværket har adgang til dem.

IIS håndterer både ftp- og web-adgang, forøvrigt!
Avatar billede Slettet bruger
28. september 1999 - 16:32 #8
Jeg har ikke mulighed for at komme online og adresserne skal kunne virke kun på intranet !?

mvh

Lasse Bang Mikkelsen
taktgiver@hotmail.com
Avatar billede prdk Nybegynder
28. september 1999 - 17:14 #9
Så melder jeg helt pas ... i hvert fald med navnene, som du beskriver dem. En eksotisk WINS-opsætning, måske.

Beklager!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. september 1999 - 19:07 #10
hvis de kun skal virker på intranet, kan du vel bare kalde din server for www.domæne.dk som hostnavn...
Avatar billede Slettet bruger
29. september 1999 - 09:19 #11
Hvad så med ftp serveren ?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 1999 - 09:22 #12
Den skal jo også oprettes hvad skal jeg så gøre !?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. september 1999 - 15:17 #13
brug en anden computer og kald den for ftp.domæne.dk

eller find ud af hvordan man få flere navne på samme computer
Avatar billede Slettet bruger
29. september 1999 - 15:53 #14
Hvor skulle jeg finde ud af det henne ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. september 1999 - 19:48 #15
her på eksperten
Avatar billede Slettet bruger
30. september 1999 - 12:42 #16
Ved du det da ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 1999 - 13:05 #17
Der er ingen der svare mig aligevel !
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
01. oktober 1999 - 09:28 #18
Hvis du har brug for flere host-navne til din server kan du lave en statisk mapping på din DNS-server der mapper ftp.domæne.dk til ip-adressen på serveren.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 1999 - 09:22 #19
Kan du sende en komplet guide til min mail med presist hvad man kan gøre ?

Min mail adresse: taktgiver@hotmail.com

mvh

Lasse Bang Mikkelsen
taktgiver@hotmail.com
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:24 #20
hvorfor ikke bare sende den her?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 1999 - 10:38 #21
Jo det er i orden !!!!
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 1999 - 10:39 #22
Hvis der er nogen der kan forklare det så er i velkomne !

mvh

Lasse Bang Mikkelsen
taktgiver@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 1999 - 09:22 #23
Halooo er her nogen ?

LBM