Avatar billede guldfelt Nybegynder
16. marts 2004 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering af filer efter navn og ikke dato

Hej

Nogle af mine programmer er begyndt at sortere filerne efter modificerings dato og IKKE navn.
Når jeg vil åbne en folder inde i et program skal jeg først trykke på "details" og derefter på "name" for at den sorter det ordenteligt.

Fejlen er bl.a. i programmerne AutoCAD og IrfanView.
Derimod viser Word filfolderen som den skal!?? Og min explorer viser også filerne som den skal
Avatar billede guldfelt Nybegynder
16. marts 2004 - 12:56 #1
tillæg :o)

Jeg skal måske lige sige at jeg kører WIN98
Hvor difinere man hvad der skal sorteres efter?
Jeg har været i "folder option" og lavet "alle foldere som denne" uden held
Avatar billede sharkman Nybegynder
17. marts 2004 - 08:51 #2
Når du benytter visningen Details, får du en bjælke med overskrifterne "Name", "Size", "Type" og "Modified". I en af disse bjælker vil der være en lille pil, som angiver, at de er sorteret efter den overskrift. Ved klik på én af de andre overskrifter vil pilen flytte derover. Hos mig husker windows denne indstilling til næste gang.
Men måske skulle du prøve Folder Options igen og evt. start med "Reset All Folders", før du vælger din foretrukne visning.
Avatar billede guldfelt Nybegynder
17. marts 2004 - 08:55 #3
Jeg har prøvet "reset all folders" men det hjælper ikke.
Og min foldere husker ikke - og det med at klikke details og name hver gang er trættende i længden.
Windows må styre det et eller andet sted?
Avatar billede guldfelt Nybegynder
18. marts 2004 - 08:33 #4
Lukker spørgsmålet
Avatar billede sharkman Nybegynder
29. marts 2004 - 14:30 #5
Hænger måske sammen med, at det ikke er Micro$oft programmer?