Avatar billede sorteplov Nybegynder
16. marts 2004 - 12:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forsinkelse i musens bevægelser etc.

Hej

Jeg har lige fået en ny G5 2x1,8 gHz med 1,5 GB ram. Jeg kører MAC OS 10.3.3 og har mange programmer installeret som jeg bruger ofte - Quark Xpress, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, Flash, Officepakken, printer og scanner software, InDesign, Acrobat pakken osv.

Mit problem er at selvom jeg kun har et par programmer åbne uden nævneværdige processer kørende så reagerer min computer med stor forsinkelse. Hvis jeg fx. skriver noget i Word som kommer bogtaverne først frem sekunder (nogle gange en del sekunder) efter jeg rent faktisk har tastet dem på tastaturet. Musens bevægelser er nogle gange også meget sløve (= forsinkede). Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen regel for hvad der får det til at ske. Er det mon min font software (Extensis Suitcase 11.02) ?

Gode råd ønskes om optimerring etc.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2004 - 20:20 #1
Download et lille program der hedder Onyx og kør "Verify and Repair Permissions" og "Periodic Scripts"-"All Scripts" under Optimize. Det burde hjælpe. Ellers kan dette tip også hjælpe: http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030712130414339
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2004 - 20:22 #2
Det Onyx gør er blot at køre Diskværktøjs rettighedsreparation og de oprydningsscripts, der køres om natten, hhv. Daily, Weekly og Monthly. Det første skal du selv køre en gang i mellem, mens de andre bliver kørt, hvis din Mac er tændt om natten, som enhver Unix-maskine er forventet at være ;-)
Suitcase burde ikke give problemer, men hvis du har slået 10.000 fonte til samtidig, kan det vel også give problemer.
Avatar billede sorteplov Nybegynder
18. marts 2004 - 15:57 #3
Tak - det virker tilsyneladende efter hensigten :-)