Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. marts 2004 - 10:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

partitions program

hey.. ja jeg har installer win 2000 server på en maskine.. men da jeg installerede den, lavede jeg bare 1 partition. og den partition vil jeg gerne ha lavet til 2,.. jeg prøvede selvfølgelig med partition magic, men den virker ikke i server version. også søgte jeg på nettet for og finde et andet program. men folk skriver at man skulle kunne bruge volumemanager (eller hva det hedder) paragon partition manager skulle man også kunne bruge, men den siger der mangler nogle filer, og at man skal geninstaller det... men er der ikke andre programmer der kan klare opgaven.. også må det selvfølgelig gerne være gratis..!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 10:18 #1
Dette kunne være en løsning, og så er programmet billigt:

http://www.7tools.com/pm/index.htm

/Martin
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
16. marts 2004 - 10:19 #2
hvilken version er det du bruger?? Mener da det burde virke
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 10:20 #3
Partion Magic har aldrig kunnet partionere servere.

/Martin
Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. marts 2004 - 10:51 #4
det er 8,0 jeg bruger... men som #3 siger så har partion magic aldrig kunne partionere server.

#1, okey, men så kunne jeg snart ligeså godt bare formater serveren også starte forfra.. men det er jo lidt mere bøvlet end hvis man bare kunne finde et GRATIS program.. eller bare en try.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 10:55 #5
Der findes ikke noget gratis program eller demo-version til at partionere servere med. Tro mig, jeg har selv søgt for meget lang tid siden. (Demo-versionerne viser altid kun, hvad de kan gøre med en partion, men de bliver aldrig effektiviseret)

Så du er enten nødt til at bide i det sure æble, enten at starte forfra eller købe et program, der kan.

/Martin
Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. marts 2004 - 11:00 #6
1# det program kan man heller ikke bruge på server..
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 11:06 #7
Du har ret - jeg havde desværre overset, hvilke OS'er, det understøtter. Men jeg kender et andet program, som jeg "lånte", og som jeg ved kan partionere servere.

Jeg prøver at finde det igen, og så får du et link - vender tilbage, når jeg har noget konkret.

/Martin
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
16. marts 2004 - 11:07 #8
hvorfor kan man så ikke bruge det på en server?? hvad er lige forskellen
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 11:14 #9
Powerquest har designet deres program til at ticke på, om hvilket OS, der er installeret.

Har du en Server installeret, stopper programmet, og fortæller så, at det ikke kan lade sig gøre. Og derved er du nødt til at ty til deres server løsning - Volume Manager, som er ret dyr :-(

/Martin
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
16. marts 2004 - 11:18 #10
er det når du kører programmet inde fra windows eller når du booter op på de der disketter man kan lave (dvs. gennem dos)??
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 11:22 #11
Det er begge dele :-(

/Martin
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
16. marts 2004 - 11:30 #12
hmm, virker underligt at programmet tjekker på OS når du kører det gennem dos
Avatar billede tf-uno Nybegynder
16. marts 2004 - 11:32 #13
ja det synes jeg også.. men nu er jeg ved at formater og starter bare forfra... men tak for hjælpen alligevel
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 11:37 #14
Den kan nøjes med at checke MBR'en, det er nok

Surt at du vil starte forfra. Hygge

/Martin