Avatar billede peterpeter Seniormester
15. marts 2004 - 23:34 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

SONG Networks - FAKE FIRMA

Hej
En god bekendt (med eget malerfirma) har fået tilsendt en regning fra SONG Networks.
Han aner overhovedet ikke hvad det drejer sig om !!!

Fakturan lyder:

vensdomænenavn-as.dk DNS årsafgift

SONG Networks A/S
Roskildevej 161
2620 Albertslund

Beløb: 1062,50

????
Jeg er sikker på, at det er et "fake" firma !!
Hvad siger I ??
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2004 - 23:37 #1
Song er en internet udbyder
Avatar billede cdc Novice
15. marts 2004 - 23:38 #2
http://www.songnet.dk/index.php?id=81 og dem er der ikke noget fake med, har flere kunder der bruger dem
Avatar billede nse Nybegynder
15. marts 2004 - 23:39 #3
Tror næppe, at du kan betegne Song Networks som et "fake" firma, de har stor millionomsætning og milliarder i ryggen af deres amerikanske moderselskab, men der kan sagtens være foregået en fejl. Det er jo set tit hos teleselskaber...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 23:39 #4
Det kunne jo tænkes, at Song Networks har overtaget ansvaret for din vens domæne !?!?

/Martin
Avatar billede nse Nybegynder
15. marts 2004 - 23:42 #5
Mere præcist så har en omsætning på 326537000kr og tæller 128 ansatte.. Virksomheder af denne størrelse er sjældent "fake" firmaer i den forstand, men som sagt så har teleselskaber det ikke altid lige let med regninger..
Avatar billede peterpeter Seniormester
16. marts 2004 - 00:47 #6
OK - Men hvilke produkter er det egentlig de sælger ??

Min bekendt har "bare" sin internetopkobling + domæne + webhotel hos TDC !!!

Hvordan pokker skulle han havne hos SONG Networks ???

Tak - og god aften....
Avatar billede yxos Nybegynder
16. marts 2004 - 03:14 #7
Jeg synes din ven skulle spørge SONG Networks hvad den faktura dækker, og hvorfor han får den. Så får han nok et fornuftigt svar.
Avatar billede keysersoze Guru
16. marts 2004 - 08:59 #8
Som det andre så tvivler jeg meget stærkt på at det er et fake-firma :)

Der kan ligge flere ting i det - og regningen er meget svær at tyde så derfor syntes jeg i skulle ringe til SONG og høre dem hvad præcist det går ud op.

Det jeg umiddelbart kan gætte mig til er at de måske har overtaget hostingen af din vens domæne og så sender en regning på hostingen - det kan ske hvis fx SONG har opkøbt et anden firma... problemet i det er bare, at hvis fx SONG har købt et konkursbo og dermed overtaget kunderne så skal de faktisk spørge hver eneste kunde om de vil flytte over hos SONG før der kan sendes regning ud.

Men der kan ligge mange ting i det - så ring til dem og tag en snak med dem.
Avatar billede arnums Nybegynder
16. marts 2004 - 19:35 #9
egentligt dyrt, for bare et domænenavn af typen ".dk"  :o)
Avatar billede design Nybegynder
29. marts 2004 - 11:19 #10
Hej Peterpeter

Det er da sjovt. Min mors firma har netop fået en sådan regning,, for dns-opsætning af et af mine domæner.

Først en rykker ? uden specifikation.
Dernæst, finde telefonnr. til firmaet, henvende sig hos firmaet, bede om at få tilsendt fakturakopi.
Efter modtagelse at læse domænets navn, og at der blev udsendt et brev 28/11 som man åbenbart ikke har besvaret - derfor denne faktura.

Man skal henvende sig via email eller brev, ellers vil man ikke udskrive kreditnota.

Support afdelingen siger noget med at 'domænet nok har været inde over én af deres servere' dengang de hed 'Businessnet'. Og det er 100% løgn, medmindre de selv har gjort det.

cdc> hvorfor tror du at et firma ikke er et fup-firma bare fordi du har nogle kunder der bruger det?
Avatar billede design Nybegynder
29. marts 2004 - 11:29 #11
og så fandt jeg lige denneher.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19788
det er vist it-firma for hvem boblen ikke er bristet endnu. @;0)