Avatar billede laksepote Nybegynder
15. marts 2004 - 23:31 Der er 6 kommentarer

Udskiftning af cpu-køler

Jeg har et bundkort med fastmonteret (angiveligt uudskiftelig) CPU. Desværre larmer blæseren som en dampmaskine. Kan man nøjes ed at udskifte selve blæseren på den, eller er man nødt til at skifte bundkortet ? Jeg mener at selve køleren er limet på CPU'en.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 23:37 #1
Hvis køleren er limet fast på CPU'en, ryger garantien, hvis du fjerner køleren. Du kan være heldig at kunne sætte en anden køler på, og så er det kun godt.

Men hvis du får ødelagt noget, så dækker garantien ikke.

/Martin
Avatar billede laksepote Nybegynder
15. marts 2004 - 23:39 #2
Ok, det er jeg ed på, men kan man ikke nøjes med at skifte selve fanen ?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 23:41 #3
Det kommer lidt an på, hvordan den sidder. Hvis du kan komme til at skrue den af, så er det okay, så er der ikke noget problem i det.

Det er som sagt først, hvis du er nødt til at fjerne hele køleprofilen, at du kan løbe ind i et problem.

/Martin
Avatar billede laksepote Nybegynder
15. marts 2004 - 23:44 #4
Jamen det vil jeg så prøve. Kan ikke rigtigt leve med den larm, ellers er der dømt nyt bundkort. Tak
Avatar billede martinowitz Nybegynder
15. marts 2004 - 23:44 #5
Husk at lukke spm, hvis du kunne bruge mit svar :-)

Held og lykke.

/Martin
Avatar billede laksepote Nybegynder
18. december 2008 - 21:05 #6
bedre sent end aldrig..