Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2004 - 15:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Compilation i Nero - ens lydstyrke

Hej.

Hvordan sørger jeg for, at få en ens lydstyrke på mine numre, når jeg laver en compilation med numre fra mine egne CD'er? Jeg søgte på det her spørgsmål, men fandt kun et svar vedr. mp3'er, men det er altså ens volumen ved compilation fra flere CD'er jeg er interesseret i.

I det andet svar blev det nævnt at man kan "normalisere", men at det gav en dårlig kvalitet, men hvad skal man så i stedet?

Jeg bruger Nero 5.
Avatar billede summer Mester
15. marts 2004 - 17:32 #1
Nu kan jeg ikke huske hvordan i Nero 5. Jeg har Nero 6 og her kan jeg vælge Nero Express og sætte flueben i "Normaliser alle lyde" Hvis du ikke kan det i 5, må du upgradere eller hente en demoversion, eller den vej af et musikredigeringsprogram, f.eks. Goldwave
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2004 - 19:48 #2
Jeg har været inde på Neros hjemmeside og downloade en opgradering til mit neroprogram og heri er der bl.a. Nero Express med de muligheder, du omtaler. Jeg har ikke afprøvet det endnu, men det ser fornuftigt ud. Jeg var ikke engang klar over, at man kunne opgradere sit program. Tak for det.