Avatar billede elf Nybegynder
15. marts 2004 - 03:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg købe af ram

Hejsa!

Har et k7S5A Pro v5 ECS kort med Athlon 2200+. Kortet supporter DDR266/200 2.5V DDR SDRAM & PC133/100 3.3V SDRAM - For begge max 1 GB ram !

Hvis jeg så har forstået det ret betyder det, at jeg max kan køre PC2100...?

Nu forholder det sig sådan, at jeg kan få 1 x 512 MB DDR SDRAM Elixir/ PC3200/ 400 MHz / 2.6 V / 5 ns til 539 kr. eller f.eks. 1 x 512 MB DDR SDRAM Kingston/ PC3200/ 400 MHz / til 642 kr.

Vil jeg købe PC2100 er priserne faktisk lidt højere... Hvad vil i så anbefale..? Jeg kan vel stadig sætte den hurtigere ram i, den kører vel bare kun 2100 - det sker der vel ikke noget ved eller hvad ??? Har den der volt på 2,6 nogen betydning...

Min konklusion er bare, er det så ikke ligegyldigt hvad ram jeg køber, bare de har enten 184 pins eller 168 pin... Så kan jeg vel ligeså godt købe de nyere når de til og med er billigere og kan bruges evt. når jeg opgraderer...??

Tak for feedback og interesse ! :o)
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. marts 2004 - 07:26 #1
Du kan sagtens køre med pc3200 ram.

De vil som du selv siger bare ikke køre hurtigere end bundkortet tillader
Avatar billede elf Nybegynder
15. marts 2004 - 14:01 #2
Hvad vil du så anbefale og hvad med det der Volt - hvad skal den stå til i bios ?

Ja er lidt grøn hvad det angår ! :o)
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. marts 2004 - 14:11 #3
Jeg er selv glad for Kingston ram, men de er jo lidt dyrere end de andre.

Det er spørgsmålet om hvor meget du vil ofre for ram der ikke kommer til at køre med fuld hastighed :O)

Mht. volt, så ville jeg sætte det til hvad ramblokken skal bruge eller så tæt på det kan lade sig gøre....

Jeg mener dog at K7S5A pro godt kan overclockes og så er det det jo dine hurtigere ram kommer mere til sin ret. Jeg er dog ikke ekspert i at clocke, så det vil jeg helst lade andre om :O)
Avatar billede elf Nybegynder
15. marts 2004 - 14:28 #4
Tak for hjælpen :o)
Avatar billede andersenph Nybegynder
15. marts 2004 - 14:32 #5
Jamen det var da så lidt

Tak for point :O)