Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 00:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af OS

Efter low level formatering, fdisk med oprettelse af partitioner kan Win-XP Pro ikke installeres.
Den fryser under "tryk F6 for installation af tredjeparts driver"
og kommer ikke videre Dvs. selve installation kommer aldrig igang.
Ved installation af Win-me fryser den i sidste fase af installationen "konfigurer af hardware instillinger"
Og ved genopstart kan jeg vælge "normal" eller "fejlsikret tilstand" men lige meget hvad ender jeg i sort skærm.
Windows 98 installeres og fungerer uden problemer.
Hvis jeg installerer Win-XP Pro fra win-98 indsamler den oplysninger
Osv. Den genopstarter og fryser efter "tryk F6...." Hjælp hvordan for jeg installeret Win-XP Pro??????
NB.Filsystemet er Fat32
Harddisker er en 80 GB Maxtor (6Y080l0)
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:04 #1
Det er et meget svært spørgsmål,
og det kan forudsages af mange forskellige ting.

Inden vi kører ud i det helt ydre ting for fejlsøgning prøv:

1. Tjek din bios, evt. nulstil til standard opsætning (Default)
2. Tjek din harddisk med Maxtor's PowerMax (Se link under her)

Links:
Maxtor PowerMax: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

Med venlig hilsen
Daniel Bahl
Enux Hosting
www.enux.dk
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 01:21 #2
Har både prøvet "load optimized settings" og "load default settings" i bios.
Og det var PowerMax og MaxBlast jeg brugte til low level formatering... Nu finder PowerMax ingen fejl (passed) i alle test...
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:25 #3
Har du tjekket at dit diskette drev virker?

Når du trykker F6 søger Microsoft Windows XP installation på diskette drevet efter enhedsfiler

Daniel Bahl
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 01:30 #4
kan sagtens boote fra Diskettedrev og cd-rom drev, så mon ikke at de virker!?
Andre ideer?
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:35 #5
Har du prøvet, bare for sjov med en anden xp skive

Prøv evt. at pille harddisken fra, og boote op, se om det virker
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 01:52 #6
Ja har prøvet med en anden Xp-skive med samme resultat (kan evt. prøve at låne en ny Xp-skive imorgen)
Win-Me vil jo heller ikke installeres??
Boote op uden HD?
Dvs. pille HD fra sætte Bootdisk i A: og tænde for comp????
Så siger den :"Pri Master HDD Error
Run setup
Press F1 to resume"
Er det godt eller skidt? *gg*
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:55 #7
Bare tryk F1 ;)
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:56 #8
Og så se om XP vil installere uden hdd, eller om du kan komme vidre end F6

Ellers ved jeg snart ikke hvad der kan være galt :) Du må jo igang med den hårde gennemgang af Ram, Grafikkort, cdromdrev, osv. osv.

kan du ikke boote på cden ?
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:00 #9
Jamen så booter den bare normalt på disketten... og ender med A:\>
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 02:00 #10
?
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:04 #11
hvor skal jeg installerer Xp hvis HD er pillet fra? eller har jeg misforstået noget?

Du skrev "bare tryk F1" -Jamen så booter den bare normalt på disketten... og ender med A:\>
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:08 #12
Har nu prøvet at boote fra Xp-skive men kommer ikke videre end "F6"
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:12 #13
Kan det være Hardwaren der ikke passer sammen? synes bare at det er mærkeligt at jeg kan installere Win-98!?
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 02:14 #14
Har du haft XP på den før ?
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:20 #15
Før LLF var det et rigtig rod: 4 Partitioner (3 med Fat32 og en med NTFS) 2 styresystemer (Win-98 og Win-Xp Pro)
Så jo Win-Xp har kørt på den før...
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 02:31 #16
Jeg er lige pt. lidt tom for idéer
Prøv at surfe lidt på google
ex. skriv dit bundkort model nummer + xp install problems
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:32 #17
Er du gået i seng eller har du bare ikke flere muligheder? *gg*
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 02:34 #18
Jeg er på vej i seng :)
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 02:39 #19
Jeg bliver nødt til at afvise dine svar da jeg ikke er kommet et skridt videre men tak for indsatsen.
Andre der kan hjælpe???
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. marts 2004 - 07:46 #20
Jeg er ikke helt med på om du stadig har w98, så du får to forslag:

Installing XP From DOS
If XP will not install from the CD or if you have a new drive with no operating system on it yet try these:

    Install Windows XP from the hard drive with Windows 98 already installed:

Boot Windows 98, Insert the XP CD into your CD reader, Explore Windows XP through My Computer
Copy i386 folder to C:\.  Go into C:\i386 folder and double click on winnt32.exe to launch the setup from the hard drive.

    Install Windows XP from DOS (with no OS on a new hard drive):

Boot with a Windows 98 Start Up disk, Insert the Windows 98 CD into the CD reader, Run smartdrv.exe from the Win98 directory on the windows 98 CD (file caching).  Type cd to back up to the root directory.  Insert Windows XP CD into the CD reader, Copy the i386 folder to C:\. Go into C:\i386 folder on C: and type winnt.exe to launch the setup from the hard drive.
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 11:47 #21
Jo jeg har stadig w98 på, derfor har jeg netop kopieret i386 over på C. og kørt winn32.exe herfra... Det gik fint indtil "forbereder installationen - kopierer installations filer" herefter genstarter den, og jeg har 3 sek til at vælge os system:
"XP installation" eller "anuller xp installation" den vælger automatisk den første går videre til sort skærm, hvor der i bunden står "Windows Installation startes" og nedenunder kommer "tryk F6 for at installere tredjepartsdrivere til..." denne linie forsvinder dog og herefter sker der ikke mere...
Avatar billede kalaaleq Nybegynder
14. marts 2004 - 17:54 #22
Nu kører den, flyttede HD over en anden comp og installerede Win-XP fra Win-98 uden problemer...
Tror noget af Hardwaren ikke var kompatibelt med Win-Xp
Var heldigt at HD kunne med den anden MB...