Avatar billede cheops Nybegynder
14. marts 2004 - 00:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Søger logo til legetøjsprodukt!

Jeg har før haft held med at "efterlyse" et logo herinde, så nu prøver jeg igen:-) Jeg håber, der er nogle der kan hjælpe mig med at lave et logo til et legetøjsprodukt. Målgruppen er ca. 6-12 år, så logoet skal selvfølgelig henvende sig til og fange denne aldersgruppe. Det skal på den ene side afspejle "liv, leg og barnlighed", men samtidig også være så stilfuldt, at det også fanger forældrene.

Produktet hedder HOPSY, så dette navn skal selvfølgelig indgå i/være hele logoet.

Vi kan desværre ikke tilbyde andet for opgaven end de 200 point - det er altså ulønnet arbejde - og hvis vi beslutter os for at bruge dele af/hele dit logo, skal vi have alle rettigheder til det efterfølgende.

Håber der er nogle der er friske på at komme med et bud på et lækkert HOPSY-logo! Skulle være i tvivl om noget, skal I endelig bare spørge løs, så skal jeg prøve at besvare dem bedst muligt.

Billeder af HOPSY'en kan ses her:
http://www.koktail.dk/karsten/hopsy01.jpg
http://www.koktail.dk/karsten/hopsy02.jpg
http://www.koktail.dk/karsten/hopsy03.jpg

På forhånd tak.
Avatar billede enux Nybegynder
14. marts 2004 - 01:47 #1
Hæhæ :)

http://www.enux.dk/kundecases/hopsy/mindre.jpg
http://www.enux.dk/kundecases/hopsy/stor.jpg

Jeg vil ha en hopsy for det ;-)

Ved ikke om det kan bruges, men det er da et forslag :-)

Med venlig hilsen
Daniel Bahl
Enux Host
www.enux.dk
Avatar billede cheops Nybegynder
14. marts 2004 - 14:48 #2
Hmm... ja, et bud... Men ikke helt det jeg leder efter! Tror ikke helt at "ansigtet" fanger børnene... Tror mere jeg er ude efter noget "barnlig" skrift, hvor der kun står HOPSY, HOPSY.dk eller www.HOPSY.dk

Flere friske bud?!
Og ja - lad os bare sige, at vi også udlodder en HOPSY til "vinderen";-)
Avatar billede martinj Nybegynder
15. marts 2004 - 14:42 #3
Her er mit bud:
http://www.martinweb.dk/hopsy/hopsy.gif

Bring on the hopsy.......hvad er en hopsy egentligt??
Avatar billede _bang Nybegynder
15. marts 2004 - 17:36 #4
Hejsa
Her er et meget enkelt design for at goere det saa trovaerdigt som muligt men stadig med et twist af leg. Jeg haaber det har interesse.
http://www.lenebang.dk/images/hopsy1.gif
Avatar billede cheops Nybegynder
15. marts 2004 - 20:25 #5
martinj: Fedt bud - henvender sig helt sikkert til børnene, bl.a. pga. af de mange farver. Hvis du har mulighed for at lave noget der også fungerer i sort/hvid, ville det være supercool. Evt. kun ordet HOPSY, uden understregningen og gerne i et andet design, så vi har noget at vælge mellem...

Du spurgte også hvad en HOPSY egentlig er. Det er et meget simpelt stykke legetøj, som indeholder mange timers underholdning. Det er en lille gummiskål på 5-7 cm. i diameter, som man "vender vrangen ud" på. Når man kaster den mod gulvet eller en anden hård overflade, springer den tilbage og hopper op til 2-2,5 meter op i luften. Lyder umiddelbart ikke af meget - og det er det egentlig heller ikke... Men det er god underholdning:-)

_bang: Synes måske at skriften virker lidt for almindelig og måske endda lidt kedelig. Kan dog godt lide detaljen med at O'et hopper ned på plads (netop fordi HOPSY'en er et legetøj der hopper!), så hvis du har mulighed/lyst til at udvikle det en smule, er det også kanon!

På forhånd tak - Karsten
Avatar billede bill20 Nybegynder
15. marts 2004 - 20:48 #6
Avatar billede cheops Nybegynder
15. marts 2004 - 21:40 #7
Meget stilfuldt, bill20... men ikke "børnet" nok, synes jeg. Det ser fedt ud, med billedet af HOPSY'en, men ved ikke om det vil fungere på tryk/gravering og lign. Har du mod på et forsøg mere, der måske tiltaler børnene lidt mere? og som er lidt mere egnet til tryk div. steder...
Avatar billede martinj Nybegynder
16. marts 2004 - 09:25 #8
Her er så et par nye bud:
http://www.martinweb.dk/hopsy/hopsy.html
Avatar billede bill20 Nybegynder
16. marts 2004 - 17:54 #9
Avatar billede bill20 Nybegynder
17. marts 2004 - 20:34 #10
Avatar billede cheops Nybegynder
17. marts 2004 - 20:44 #11
Sorry, jeg har været lidt inaktiv de sidste par dage - har haft masser at se til! Det ser rigtigt fedt ud, bill20 - kan godt lide de hænder og fødder! Jeg snakkede med de andre folk bag HOPSY'en, og de kunne godt lide at du brugte billedet af HOPSY'en, så måske du gad at prøve at sætte den ind igen? Derudover ville de gerne have lidt flere farver med, så det bliver lidt mere farverigt, og til sidst kunne man godt tænke sig en lidt mere "leg og ballade" i skrifttypen... Så hvis du er frisk på et par ændringer, kan det være vi er ved at nærme os noget?!

På forhånd tak...
Avatar billede bill20 Nybegynder
18. marts 2004 - 17:57 #12
Hej her er hopsy1 igen. Yes, jeg har et par ide'er, men ikke lige tiden (her og nu)
så hvis du vil vente et par dage, så skulle jeg nok være klar med et par udkast.

http://users.cybercity.dk/~bdc5392/hopsy1.jpg

Med venlig hilsen
*Bill
Avatar billede cheops Nybegynder
20. marts 2004 - 10:40 #13
Hej bill20. Er meget spændt på at se dine ideer, det har været godt indtil videre! Håber også at du meget snart har tid til det, for vi skulle meget gerne være klar med første brugbare version af en hjemmeside allerede næste weekend.

Vi kan ikke helt finde ud af, om vi vil have billedet af HOPSY ind i logoet, eller om det måske er bedre med det smilende O, du lavede i dit sidste forslag. Så hvis du har mulighed for at lave en version af begge, er det super! Som jeg skrev sidste gang, kunne det også være spændende at se en lidt mere "legende" (og til hjemmesiden: farverig) skrift.

Teksten "Hop dig glad" - er den let at fjerne, hvis vi vil det? Den vil formentlig gøre sig godt på hjemmesiden, men jeg kunne godt forestille mig, at vi så måske fjerner den ved tryksager og reklamer.

Mvh. Karsten
Avatar billede bill20 Nybegynder
21. marts 2004 - 15:20 #14
Hej her er der så nogle forslag. med hensyn til teksten "hop dig glad" den kan godt fjernes. (Hvis i vil havde det)
http://users.cybercity.dk/~bdc5392/hopsy.html

Mvh
*Bill
Avatar billede cheops Nybegynder
21. marts 2004 - 22:03 #15
bill20 -> Vi synes måske at de sidste forslag var lige i overkanten, men vil meget gerne gøre brug af et af dine tidligere logoer. Hvilket program har du lavet dem i? Er det Illustratorfiler eller Photoshopfiler? Eller noget helt tredje? Du må meget gerne sende mig en mail på kso@tdcadsl.dk, så kan vi lige få ordnet de sidste ting.

Vi forestillede os nok at vi vil bruge http://users.cybercity.dk/~bdc5392/hopsy3.jpg - altså med smiley'en som O med hænder og fødder - og så bare med forskellige farver bogstaver, så der kommer lidt mere liv over det. Skriften er letlæselig, kan bruges til tryk m.v. hvis vi fjerner hænder og fødder, og passer egentlig meget godt til det vi ellers har lavet.

Men som sagt - mail lige til mig snarest muligt, og lad os få overstået det hele! Du får dine point ligeså snart det hele er på plads. Skal jo også lige have en adresse, vi kan sende HOPSY'en til;-)

Tak til alle som har bidraget til vores logo!

mvh. Karsten Schou Olsen