Avatar billede qaps Nybegynder
13. marts 2004 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af dns server

Hey folkens..
Jeg vil gerne have sat en dns server op på min spand..
jeg har mit domæne hos gratisdns.dk..

jeg skal blandt andet bruge den til at få lavet min host om så den ikke er den grimme lange ting der som tdc har givet mig..

men jeg ved minus om det... plz help the noob...

os: win 2k
domain: kogalskab.org

jeg ønsker ikke bare navnet på et dnsserver program men en grundig hjælp til opsætningen...

på forhånd tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2004 - 16:07 #1
Hvorfor bruger du ikke bare gratisdns i.s.f. selv at bøvle med det ?
Avatar billede qaps Nybegynder
13. marts 2004 - 16:11 #2
den kan jeg ikke bruge som reverse dns...
Avatar billede qaps Nybegynder
13. marts 2004 - 16:12 #3
men det kan godt være det ville være det nemmeste ind til jeg fatter noget af det selv.. :D
Avatar billede qaps Nybegynder
13. marts 2004 - 16:13 #4
vi lukker det igen...
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2004 - 16:14 #5
Jeg mener heller ikke at du kan få din egen ind som reverse DNS.

IP adressen ejes jo af din ISP !
Avatar billede qaps Nybegynder
13. marts 2004 - 16:18 #6
ved jeg men jeg læste inde på gratisdns.dk at tdc tilbyder at ændre reversednsen men det er lige meget... det går nok..