Avatar billede morpheus Nybegynder
12. marts 2004 - 20:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Faneblads menu

Hej,

Jeg har siddet lidt og bøvlet med at få lavet en menu med flg. egenskaber:

1. Baggrunden på TD'en skifter farve, når musen føres over feltet
2. Baggrunden skifter tilbage til sin normale farve, når musen føres væk
3. Klikkes der på linket, skal baggrunden beholde sin farve, indtil der vælges et andet link.

Her tænker jeg at man nok ikke slipper for en smule javascript, evt. krydret med lidt CSS.

Har jeg ret?
Kan jeg få lidt hjælp?
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
12. marts 2004 - 22:46 #1
Jeg ville nok foreslå noget flash ...
//Jens
Avatar billede lauer Nybegynder
12. marts 2004 - 22:53 #2
Tag et kik på kildekoden på en side du kender som har den funktion.
her kan nævnes www.newz.dk, og tag en gang "vis kilde"
Deres menu har netop den funktion du ønsker.
Avatar billede pwm Nybegynder
13. marts 2004 - 18:00 #3
Jeg vil forslå du laver noget css kombineret med noget php, da du så slipper for javascript :)

se evt. min menu på http://petermogensen.dk

du kan se her hvordan du _kan_ gøre: http://alistapart.com/articles/keepingcurrent
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2004 - 19:48 #4
<ole>

For at kunne sige noget begavet om, hvilken teknologi, du bør bruge, må man nødvendigvis vide noget mere om, hvad det skal bruges til  :)
Er det til en site-menu, eller er det til et kontrolpanel/wizard til en web-applikation, eller ...?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede morpheus Nybegynder
13. marts 2004 - 21:43 #5
Det er til en menu.

pwm's l'sning løste punkt 3.

Men hvis jeg i kombination med det bruger onmouseover og onmouseout, fjernes markeringen for den td der er valgt
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2004 - 22:44 #6
Jamen, hvad vil du bruge onmouseover og onmouseout til? Skriver du ikke netop, du ikke kan bruge JavaScript ...?
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. marts 2004 - 06:15 #7
Pt. kører jeg en CSS / PHP løsning. Der virker - Vældig godt.

http://looni.dk/svbggrp/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2004 - 06:26 #8
Ja det ses ;-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. marts 2004 - 06:29 #9
Hvad mener du?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. marts 2004 - 06:37 #10
Selve menuen fungere ganske fint men ale sider giver fejl :(
Avatar billede morpheus Nybegynder
14. marts 2004 - 06:40 #11
Nå.. ja. Har ikke lige fået lavet dem :)