Avatar billede isojumper Nybegynder
12. marts 2004 - 19:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Video bios update

Jeg roder dagligt med bygning, reparation, og optimering af diverse computere, men har aldrig været klar over, hvordan man opdaterer bios på grafikkortet. Jeg tænker her ikke på et specifikt grafikkort, men grafikkort i almindelighed. Måske varierer processen hvadenten det er ATI eller Nvidia ? Har du en nem forklaring, eller et link til en sådan ? Måske indebærer dette en risiko, og er ikke anbefalelsesværdigt ?
Avatar billede isojumper Nybegynder
12. marts 2004 - 19:13 #1
Links til en eventuel video-bios database vil også være særdeles kærkommen.
Avatar billede elf Nybegynder
12. marts 2004 - 19:16 #2
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. marts 2004 - 19:54 #3
At opdatere VGA bios er ligeså risikabelt som til et motherboard. I mine yngre dage fik jeg fejlflashet bios på et Matrox Mystique 200 med en der var beregnet til tv output og kun det. Så godt nok sært ud, nærmest interlace, og var bøvlet at få væk igen. Normalt er der mulighed for at flashe fra Windows uden de helt store problemer. Siden ovennævnte skrækscenarie har jeg pligtskyldigst læst readme filen og gjort hvad der stod. Har endnu ikke slået et kort ihjel.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. marts 2004 - 20:48 #4
Det er i grove træk fuldstændig lige som at flashe en BIOS på et bundkort, samme fremgangsmåde også.
det vigtige er at BIOS passer til kortet, ellers er det farvel kort som regel.
Avatar billede isojumper Nybegynder
18. april 2004 - 12:27 #5
Jeg er desværre ikke blevet klogere, men tak alligevel !
Avatar billede isojumper Nybegynder
03. maj 2004 - 07:16 #6
Jeg er desværre ikke blevet spor klogere, men tak alligevel.