Avatar billede stigc Nybegynder
12. marts 2004 - 18:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VIA EPIA 10000 1GHZ Nehemiah tv-out

Jeg har et VIA EPIA 10000 1GHZ Nehemiah, men kan ikke få tv-out til at virke.

Når jeg gå ind i properties for skærmen->Settings->Advanced->S2display så kan jeg ikke sætte et kryds i TV som er disabled.

Skal computer være tilslutte et tv før man kan det?
Selv når jeg tilslutter det til et tv er den stadigvæk disabled!

Jeg bruger S-video, adapter til miniphono, videre til et scartstik.

http://www.plasticrevolver.com/rca-72a.jpg
http://www.revealcable.co.uk/images/Large/1600/aa_1673.jpg
Avatar billede guiron Nybegynder
01. november 2004 - 20:08 #1
Ja. Computeren skal være tilsluttet TV'et før den kan registrere at man kan enable TV-out.

Prøv at sætte dit tv til den rigtige indgang! Dertil skal du huske at på VIAs M-serie bundkort da er det RCA stikket (phono) der er enablet som TV-out.  Du kan slå op i manualen, da kan du finde hvilken jumper du skal flytte for at den bruger S-VHS som TV-out i stedet (hvilket det lyder som om at du skal bruge).. Så burde det virke.

Mvh.

Kristian Skjødt, Aalborg
Avatar billede stigc Nybegynder
02. november 2004 - 19:35 #2
Meget fint. Læg et svar.
Avatar billede guiron Nybegynder
02. november 2004 - 23:13 #3
Ahh.. :)
Ikke så snedig.. *GG* Lang tid siden jeg sidst har brugt det her.. hehe..

Så svarsvar.. :)

/Kristian