Avatar billede skejby Nybegynder
12. marts 2004 - 17:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

avi til wob

Jeg har nogle avi filer,som jeg gerne vil lægge ned på en dvd skive.
Har prøvet at konveter filerne og det er ikke noget problem,
men de fylder lige lidt for meget for jeg vil gerne have den alle på EN skive.

Så mit spørgsmål er og man kan få et program til at konvetere fra avi til wob(dvd) hvor man kan bestemme størelsen på filen man laver???

På forehånd tak
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 17:22 #1
Det kan man sagtens, men jeg vil lige høre, om du stadig har de filer, du har konverteret. De kan nemlig sagtens bruges, så du er fri for at konvertere det hele om igen. Det tager jo en pokkers tid.
Norbert :-)
Avatar billede skejby Nybegynder
12. marts 2004 - 17:25 #2
dem har jeg
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 17:26 #3
Du kan bruge dvd-shrink til at "krympe" de filer, du har konverteret én gang til vob.
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
Dette program er rigtig godt, hvis man har en for stor fil.

Norbert.
Avatar billede skejby Nybegynder
12. marts 2004 - 17:29 #4
det har jeg prøvet,men kan ikke åbne filerne i shrink....

ved ikke hvorfor, men hvilket program kan jeg bruge til at konvetere med, hvor at filerne kan åbnes i shrink bagefter???
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 17:33 #5
Er det den nyeste dvd-shrink du har fat i? Om ikke andet, så prøv at trykke på re-author og find mappen fra "DVD-browser". Det er muligt, du kan hive den ind derfra.
Avatar billede skejby Nybegynder
12. marts 2004 - 17:39 #6
der er shrink 3.15
Avatar billede skejby Nybegynder
12. marts 2004 - 17:40 #7
og jeg kan ikke hente den ind på den måde..... nogle foreslag???
Avatar billede skejby Nybegynder
12. marts 2004 - 17:40 #8
hvilket program kan man bruge til at konveter med?????
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 17:48 #9
Jeg går ud fra at det ER vobfiler du har. :-)
Du kan prøve ifoedit. Den kan du trække ned her:
www.ifoedit.com.
Når du har åbnet ifoedit går du ned i create ifos, finder din mappe og trækker den første vob-fil ind. Du skal krydse af i Same as source, inden du trykker OK. Så lægger den nye ifofil sig i samme mappe som vob-filerne. Det der sker er, at din ifofil bliver udskiftet. Når det så er sket, burde du kunne få den ind i DVD-shrink via re-author og dvd-browser.
Avatar billede norbert Nybegynder
12. marts 2004 - 17:50 #10
En anden ting: fremover når du konverterer, er det en god ide at have en calculator til at regne bitraten nøjagtig ud. Den kan du trække ned her:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=3#comments
Så er muligheden for at lave for store filer meget minimal.
Avatar billede amphetamine Nybegynder
14. marts 2004 - 03:07 #11
Programmet TMPGenc kan gøre det - søg på navnet på www.google.com
Avatar billede norbert Nybegynder
20. marts 2004 - 16:45 #12
Fandt du ud af noget?
Norbert :-)
Avatar billede skejby Nybegynder
21. marts 2004 - 17:04 #13
vvv
Avatar billede amphetamine Nybegynder
21. marts 2004 - 17:26 #14
Hvad fejlede vores svar?
Avatar billede norbert Nybegynder
21. marts 2004 - 17:30 #15
Tja, det ved jeg heller ikke, men du kan jo prøve at se, hvordan han har behandlet de andre svar i hans andre spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=skejby&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede exp Juniormester
21. marts 2004 - 18:59 #16
skejby >>
Du bedes venligst forklare, hvorfor du afviser svar.

exp/coadmin
Avatar billede fcs Novice
24. april 2004 - 14:29 #17
Skejby>> Efter længere tids ignorering af coadmins henvendelser, deaktiveres din bruger.

FCS/Coadmin