Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 20:45 Der er 76 kommentarer og
1 løsning

Send mail ved tryk på knap

Er ved at lave en side for et firma, men jeg har lidt problemer med at få sendt en mail ved tryk på en tilmeld-knap.
Når kunden skal tilmelde sig firmaets nyhedsbrev, indtaster man navn og e-mail og trykker derefter på "tilmeld". Ved tryk på denne knap, skal min side sende en mail afsted til ejeren af firmaet, som så selv sørger for at få sendt nyhedsbrevet til kunden.

Det ene tekstfelt hedder "navn", det andet hedder "email", og knappen har en action="sendmail.php". Indholdet af sendmail.php ser således ud:

<?
$navn = $_REQUEST["navn"];
$email = $_REQUEST["email"];

mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt $email til Haunagolfs nyhedsbrev");

echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
?>

Men istedet for at få en mail, får jeg følgende fejl:

Notice: Undefined index: navn in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 2

Notice: Undefined index: email in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 3

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 5
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.

Har I nogle ideer til hvordan jeg kan få løst problemet? Desuden vil jeg meget gerne have "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev." kaldt i en iframe på min forside og ikke på en ny side. Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak...
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 20:50 #1
Hvordan ser formen ud?
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 20:55 #2
Navn-tekstfelt:
<form name="form1" method="post" action="" style="display:inline;">
<div align="left">
<input name="navn" style="color: gray" value="Navn" onClick="if (this.value=='Navn'){ this.value=''}; this.style.color='black'" type="text" class="tekstfelt" id="navn" size="15">
</div>
</form>

E-mail tekstfelt:
<form name="form2" method="post" action="" style="display:inline;">
<div align="left">
<input name="email" style="color: gray" value="E-mail" onClick="if (this.value=='E-mail'){ this.value=''}; this.style.color='black'"type="text" class="tekstfelt" id="email" size="15">
</div>
</form>

Tilmeld-knap:
<form name="form3" method="post" action="sendmail.php" style="display:inline;">
<div align="right">
<input name="tilmeld" type="submit" class="knap" id="tilmeld" value="Tilmeld">
</div>
</form>
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 20:58 #3
<form name="form1" method="post" action="sendmail.php" style="display:inline;">
<div align="left">
<input name="navn" style="color: gray" value="Navn" onClick="if (this.value=='Navn'){ this.value=''}; this.style.color='black'" type="text" class="tekstfelt" id="navn" size="15">
</div>
<div align="left">
<input name="email" style="color: gray" value="E-mail" onClick="if (this.value=='E-mail'){ this.value=''}; this.style.color='black'"type="text" class="tekstfelt" id="email" size="15">
</div>
<div align="right">
<input name="tilmeld" type="submit" class="knap" id="tilmeld" value="Tilmeld">
</div>
</form>

Prøv lige at brug denne i stedet for.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:01 #4
Kan jeg godt gøre det på den måde, selvom de står i tre forskellige celler i en tabel?
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 21:03 #5
Ja, sagtens.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:07 #6
Ja, det fandt jeg ud af - bortset fra at min Dreamweaver opfører sig lidt mærkeligt, og fjerner stort set hele min side i Design View. Når jeg uploader det, ser det dog stadig ok ud...

Nu får jeg dog "kun":
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 5
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:07 #7
Jeg vil foreslå at du samtidig ændrer 'sendmail.php' til:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];

    mail("detox@buksevand.dk", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev");
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
}
?>
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 21:10 #8
Det betyder at PHP ikke er sat op korrekt !!!

Mail funktionen kan ikke connecte til den SMTP server der er sat.
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:10 #9
Du skal udfylde disse linier i din php.ini:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = DIN MAIL SERVER

; For Win32 only.
sendmail_from = DIN MAILADRESSE
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:10 #10
Hvis du vel og mærke bruger windows.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:13 #11
Det gør jeg... Har været inde i php.ini og ændre de ting der, så der nu står:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.mail.dk

; For Win32 only.
sendmail_from = kso@tdcadsl.dk

Skal det i stedet være min hotmail, der står der? Og hvis ja, hvordan finder jeg så smtp'en på den?
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 21:14 #12
Nej, det er helt fint.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:16 #13
Dette er direkte kopieret fra php.ini:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = smtp.mail.dk

; For Win32 only.
sendmail_from = kso@tdcadsl.dk

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:17 #14
Husk at genstarte din server efter ændringen.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:23 #15
OK, det havde jeg ikke gjort... Har nu kørt først phpdev_stop.bat og derefter phpdev_start.bat - er det rigtigt? For det ser stadig ikke ud til at virke... Har uploadet det, og prøver at køre det fra www.haunagolf.dk/test/, men stadig uden held!
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:25 #16
Får du stadig fejlmeldinger?
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:27 #17
Ja, stadig:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 6
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:28 #18
Prøv med:

echo ini_get('SMTP')."<br />";
echo ini_get('sendmail_from')."<br />";
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:33 #19
Det eneste den tilføjer udover fejlmeddelsen fra før er "kw@combo.dk"
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:35 #20
Så virker det som om det er den forkerte php.ini du har redigeret. Prøv evt. at sætte det øverst i din sendmail.php:

ini_set('SMTP', 'smtp.mail.dk');
ini_set('sendmail_from', 'kso@tdcadsl.dk');
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:37 #21
Du kan finde den rette 'php.ini' ved at køre:

<?php
phpinfo();
?>

og se i starten ud for: 'Configuration File (php.ini) Path'
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:37 #22
Æv, troede lige den var der - den var lidt længere op at komme med fejlmeddelelsen, som nu ser således ud:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 554 : Relay access denied in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 9
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.smtp.mail.dk
kso@tdcadsl.dk
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:46 #23
OK, fandt den rigtige php.ini, og fik ændret det i den - men får stadig samme fejl som før, og der står stadig kw@combo.dk
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:47 #24
Så har du i det mindste forbindelse til mail serveren, men den nægter at videresende. Så ved jeg snart ikke, hvad du skal gøre. Har du genstartet serveren igen?
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:48 #25
ja, hvis det er at køre førnævnte stop- og start-fil, så har jeg! Iiih, hvor er det belastende... En så simpel ting, og så virker lor... ikke!!!
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:49 #26
Prøv at køre dette script og sig hvad det giver:

<?
echo ini_get('SMTP')."<br />";
echo ini_get('sendmail_from')."<br />";
echo ini_get('smtp_port')."<br />";
ini_set('SMTP', 'smtp.mail.dk');
ini_set('sendmail_from', 'kso@tdcadsl.dk');
echo ini_get('SMTP')."<br />";
echo ini_get('sendmail_from')."<br />";
echo ini_get('smtp_port')."<br />";
?>
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:51 #27
som det eneste i sendmail.php?
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:51 #28
Som: 'test.php' fx.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 21:54 #29
Når jeg uploader test.php, og kører den i browseren skriver den:

localhost
kw@combo.dk
smtp.mail.dk
kso@tdcadsl.dk
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 21:59 #30
Ja, det tyder jo ikke på du har fået genstartet serveren efter ændringen. Har du prøvet at lave 'sendmail.php' sådan:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
  ini_set('SMTP', 'smtp.mail.dk');
  ini_set('sendmail_from', 'kso@tdcadsl.dk');
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];

    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev");
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
}
?>
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:03 #31
Nu indeholder min sendmail.php præcis det du lige skrev, og jeg får følgende:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 554 : Relay access denied in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 8
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.

Men hvis jeg ikke har fået genstartet serveren, hvordan gør jeg det så?
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 22:13 #32
I et command vindue kan du flytte til: apache/bin og skrive: apache -k restart
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 22:16 #33
Undskyld, jeg bryder ind, men det er en TDC privat forbindelse serveren står på ik' ???
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:18 #34
Jo, det er det vel... Har TDC bredbånd herhjemme og tdcadsl.dk-mailadresse, så det er det vel?
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 22:23 #35
Serveren står hos dig privat ???

Hvilken SMTP server bruger du normalt i dit mail program ???

For fejlen betyder så vidt jeg husker at du ikke har adgang til at bruge den SMTP server du prøver eller er det mig der husker forkert.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:27 #36
Nej, serveren står ikke hos mig privat - uploader til den server der hoster haunagolf.dk, som vist nok er fra firmaet Combo - deraf kw@combo.dk.

Bortset fra det har jeg nu modtaget 2 mails fra root@1go.dk indeholdende teksten "  har tilmeldt  til Haunagolfs nyhedsbrev" - altså UDEN at have hentet navn og email variablerne!
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 22:31 #37
Men så burde den jo være sat op til afsendelse af mails. Så burde dette virke:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev");
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
}
?>
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:37 #38
Men har jo fået fejlmeddelser hver gang?! Et eller andet virker - og et eller andet virker ikke! Måske er det kun de gange vi selv fortalte den smtp og afsender, at det virker? Burde måske sætte det ind for en sikkerheds skyld...

Men det er da også mærkeligt at den ikke indsætter variablerne?!
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 22:43 #39
Prøv lige med og skriv hvad der kommer til at stå:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev");
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
echo $navn;
echo $email;
}
?>
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:48 #40
Udfylder den som mig selv, og får følgende:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 5
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.
Karsten Schou Olsen
kso@tdcadsl.dk
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 22:50 #41
Godt så kommer variablerne med over. Hvad med hvis du tager denne:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
  ini_set('SMTP', 'mail.combo.dk');
  ini_set('sendmail_from', 'kso@tdcadsl.dk');
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];

    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev");
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
echo $navn;
echo $email;

}
?>
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:53 #42
Så får jeg dette:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 550 5.7.1 Unable to relay for kingcheops@hotmail.com in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 8
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.
Karsten Schou Olsen
kso@tdcadsl.dk
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 22:54 #43
Hvad med:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
  ini_set('SMTP', 'mail.haunagolf.dk');
  ini_set('sendmail_from', 'kso@tdcadsl.dk');
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];

    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev");
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
echo $navn;
echo $email;

}
?>

Og evt. sender til en @haunagolf.dk adresse ???
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 22:57 #44
Har ikke mulighed for at tjekke en haunagolf.dk-adresse, så har stadig prøvet at sende til min hotmail, og får følgende:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1) in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 8
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.
Karsten Schou Olsen
kso@tdcadsl.dk
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 22:59 #45
Okay, det betyder at du ikke må sende til den adresse du prøver på, den tillader sikkert kun at der sendes til @haunagolf.dk eller andre domæner der ligger på samme server.
Avatar billede sukos Juniormester
11. marts 2004 - 23:01 #46
Hvad siger SMTP med en
<?php phpinfo(); ?>

?????
Avatar billede sukos Juniormester
11. marts 2004 - 23:02 #47
localhost? :O)
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:04 #48
Jeps, localhost...
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:06 #49
Det må være serveren der har en lidt speciel opsætning. Nu har jeg lige testet dette på en 1go server og det fungerer upåklageligt:

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    $header = "From: $email\n";

    mail("sveegaard@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev", $header);
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
} else {
?>
<form name="form1" method="post" action="sendmail.php" style="display:inline;">
<div align="left">
<input name="navn" style="color: gray" value="Navn" onClick="if (this.value=='Navn'){ this.value=''}; this.style.color='black'" type="text" class="tekstfelt" id="navn" size="15">
</div>
<div align="left">
<input name="email" style="color: gray" value="E-mail" onClick="if (this.value=='E-mail'){ this.value=''}; this.style.color='black'"type="text" class="tekstfelt" id="email" size="15">
</div>
<div align="right">
<input name="tilmeld" type="submit" class="knap" id="tilmeld" value="Tilmeld">
</div>
</form>
<? }?>
Avatar billede sukos Juniormester
11. marts 2004 - 23:06 #50
For at bruge SMTP til domænenavnet, skal du bruge et brugernavn og et password!
Ellers er det en rigtig fuck mailserver!
Hvis du vil sende fra serveren, du tester på, skal mail være sat rigtigt i php.ini
Sidder selv på en TDC, og min mail er sat til
mail.tele.dk

(windåze)
Avatar billede sukos Juniormester
11. marts 2004 - 23:10 #51
Hov, så'n i php.ini

SMTP = mail.tele.dk
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:10 #52
På min 1go server står den til: localhost, port 25. Li'som hos dig og der funger det fint, så... spooky!
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2004 - 23:12 #53
Det virker som om at den server det ligger på er sat op på en underlig måde i forhold til alle mulig andre webhoteller.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:13 #54
detox: Du smider det kode du skrev før ind i én fil, som du kører på din 1go server, og så virker det? eller er php-delen af det i en sendmail.php og resten i en html-fil?
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:16 #55
Det hele er i samme fil. Nu har jeg indført din mailadresse, tjek det ud og se om du modtager en mail:
http://www.buksevand.dk/test/sendmail.php
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:17 #56
Ja, har lige fået en mail - men med kso@tdcadsl.dk som afsender? Men variablerne er sat ind i mailen...
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:20 #57
Så scriptet fungerer ok, altså må det være en fejlopsætning på din server.
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:22 #58
'kso@tdcadsl.dk' er vel hvad du skrev i E-mail boxen.
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:27 #59
Ja, det er primært den jeg har skrevet... har også prøvet med kingcheops@hotmail.com

Har lige prøvet at lave en tilsvarende sendmail.php som du lavede før, og lagde den op på min 1go server - og her fungerer det også fint! Afsenderadressen er godt nok lig med den man skriver i e-mail boxen, men ellers virker det fint - på 1go serveren
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:28 #60
Ok, så. Men hvilken afsenderadresse ønsker du da?
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:31 #61
Tja, det er jo i princippet ligegyldigt... Bare mailen indeholder navn og e-mail på den der skal tilmeldes nyhedsbrevet er det jo fint! Det er nok fint nok at det bare er den der bliver indtastet...

Men nu virker det altså i én seperat fil på en 1go server... skulle jo gerne have det til at virke på mit site også!
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:34 #62
I din html fil:

<form name="form1" method="post" action="sendmail.php" style="display:inline;">
<div align="left">
<input name="navn" style="color: gray" value="Navn" onClick="if (this.value=='Navn'){ this.value=''}; this.style.color='black'" type="text" class="tekstfelt" id="navn" size="15">
</div>
<div align="left">
<input name="email" style="color: gray" value="E-mail" onClick="if (this.value=='E-mail'){ this.value=''}; this.style.color='black'"type="text" class="tekstfelt" id="email" size="15">
</div>
<div align="right">
<input name="tilmeld" type="submit" class="knap" id="tilmeld" value="Tilmeld">
</div>
</form>

sendmail.php

<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    $header = "From: $email\n";

    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev", $header);
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";
}
?>
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:42 #63
Hold kæft, hvor er jeg træt af det efterhånden...
Har indsat præcis den kode du har skrevet ovenfor i de to filer, men får nu:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\www\haunagolf.dk\test\sendmail.php on line 7
Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.
Avatar billede detox Nybegynder
11. marts 2004 - 23:56 #64
Ja, så fatter jeg ikke hvad der sker. Det er nøjagtig den samme kode som før, blot opdelt i 2 filer?
Avatar billede cheops Nybegynder
11. marts 2004 - 23:59 #65
Præcis!!!

Jeg gider ikke mere nu - er for træt til at kunne spotte problemet, men det må vel være et eller andet med serveren hvor haunagolf.dk hostes?!

Nå - kigger videre på det imorgen!
Avatar billede leif Seniormester
12. marts 2004 - 09:11 #66
Den sidste fejl du kommer med betyder simpelt at der ikke er en SMTP på localhost, den svarer i hvert til fald ikke. Kunne tyde på en fejl opsætning hos webhotellet, derfor virker det sikkert for detox, da han har et sted der er sat op korrekt, koden virker nemlig også hos mig.

Jeg ville måske tage fat i Webhotellet og høre hvorfor mail() ikke virker !!!!

Ellers ville jeg prøve at tage:
<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
  ini_set('SMTP', 'mail.haunagolf.dk');
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    $header = "From: $email\n";

    mail("info@haunagolf.dk", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev", $header);
    echo "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.";

}
?>

Og se om dette ikke skulle virke, eller en anden haunagolf.dk adresse som du kan få mulighed for at tjecke.
Avatar billede cheops Nybegynder
12. marts 2004 - 20:01 #67
Så blev der tid til at kigge på det igen... Har nu prøvet at uploade mit site - UDEN ændringer - til en anden server, og her fungerer det upåklageligt! Ergo er det Combo's server den er gal med, hvilket jeg har bragt videre til Haunagolf, så nu skal vi enten have en snak med Combo, eller også skal vi finde en anden server... For nu virker det i hvert fald - tak for hjælpen, gutter!

Men det leder mig nu til næste del af mit spørgsmål: Er det ikke muligt at kalde "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev." i en iframe på min forside (hvorfor tilmeldingen sker), i stedet for at den springer til en ny side, og man så skal gå tilbage til forsiden?

Håber I kan hjælpe! På forhånd tak...
Avatar billede detox Nybegynder
13. marts 2004 - 01:36 #68
Jo, det kan du godt. Skal det være samme iframe man indtaster i og så beskeden fremkommer bagefter, eller skal det være i to forskellige iframes?
Avatar billede cheops Nybegynder
13. marts 2004 - 07:42 #69
Nyhedsbrevstilmeldingen er ikke i en iframe (står bare i en almindelig tabel), men det er iframen på hovedsiden (det store tekstfelt midt på siden), jeg godt vil have beskeden til at fremkomme i. Så det skal være fra tabellen i højre til iframen i midten...
Kører iøvrigt midlertidigt sitet på www.koktail.dk/karsten/hauna/ indtil der er kommet på en løsning på combo-problemet...
Avatar billede detox Nybegynder
13. marts 2004 - 12:15 #70
Altså det du mener er at dit nuværende indhold i iframen skal forsvinde og så skal beskeden: "Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev." poppe op der istedet, når man trykker på: "Tilmeld"?
Avatar billede cheops Nybegynder
13. marts 2004 - 17:20 #71
Præcis!
Avatar billede detox Nybegynder
13. marts 2004 - 17:41 #72
Så vil jeg mene du skal rette disse linier i 'index.html'

<td width="483" height="350" align="center" valign="middle"><div align="center"><iframe name="iframe" src="forside.html" style="border: 1px solid black" border="0" width="453" height="320" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe></div></td>

til:

<td width="483" height="350" align="center" valign="middle"><div align="center"><iframe name="iframe" src="forside.php" style="border: 1px solid black" border="0" width="453" height="320" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe></div></td>

og

<td><form name="form1" method="post" action="sendmail.php" style="display:inline;">

til:

<td><form name="form1" method="post" action="forside.php" target="iframe" style="display:inline;">

og så ændre 'forside.html' til 'forside.php'

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Haunagolf - Altid god kvalitet!</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="haunagolf.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>
<table width="100%" height="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
<tr>
<td>
<?
if (isset($_POST['tilmeld'])) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    $header = "From: $email\n";

    mail("kingcheops@hotmail.com", "En kunde ønsker Haunagolfs nyhedsbrev tilsendt", "$navn har tilmeldt\n$email til Haunagolfs nyhedsbrev", $header);
    echo "<div style='text-align: center;'>Vi har registreret din mailadresse, og du vil fremover modtage Haunagolfs spændende nyhedsbrev.</div>";
} else {
?>
<font color="4d9c01" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><strong>Velkommen
          til HaunaGOLF!</strong></font><br><br>
          <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">

          Vi fortsætter selvfølgelig med at levere de kendte kvalitetsprodukter fra leverandører som Range Servant, Par Aide og Standard Golf
          samt vore Hauna bagskabe.
          <br><br>
          Her findes flere nyheder indenfor:
          <br><br>
      &#8226; Flotte, eksklusive, men prisvenlige tee-skilte fra England<br>
      &#8226; Stilige indendørs skabe med trædør (velegnet til f.eks. omklædningsrum)<br>
      &#8226; Bagskabe i mere økonomisk udgave<br>

      &#8226; Gedigen club washer konstrueret af kvalitetskomponenter<br>
      <br>
          Ring endelig for yderligere information på +45 70 27 05 09<br>
          Vi møder også gerne op til uforpligtende kosulentbesøg.
          <br><br>
          På forhånd tak,
          <br><br>
          Morten Carlsen<br>

          HaunaGOLF
        </font>
        <br><br>
        <font color="4d9c01" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><strong>Velkommen
          til HaunaGOLF!</strong></font><br><br>
          <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          Vi fortsætter selvfølgelig med at levere de kendte kvalitetsprodukter fra leverandører som Range Servant, Par Aide og Standard Golf
          samt vore Hauna bagskabe.
          <br><br>
          Her findes flere nyheder indenfor:
          <br><br>
          &#8226; Flotte, eksklusive, men prisvenlige tee-skilte fra England.<br>

          &#8226; Stilige indendørs skabe med trædør - velegnet til f.eks. omklædningsrum.<br>
          &#8226; Bagskabe i mere økonomisk udgave.<br>
          &#8226; Gedigen club washer konstrueret af kvalitetskomponenter.
          <br><br>
          Ring endelig for yderligere information på +45 70 27 05 09<br>
          Vi møder også gerne op til uforpligtende kosulentbesøg.
          <br><br>

          På forhånd tak,
          <br>
          Morten Carlsen<br>
          HaunaGOLF
        </font>
<? }?>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede cheops Nybegynder
13. marts 2004 - 18:40 #73
Kanon - det kan jeg godt følge... Det ser vist meget rigtigt ud! Er ikke hjemme nu, men prøver det så snart jeg får mulighed for det!

På forhånd tak!
Avatar billede cheops Nybegynder
13. marts 2004 - 23:23 #74
Det er simpelthen bare super... Det ser ud til at virke ganske fortrinligt! Skal bare lige have stylet teksten, men det er jo det mindste af det... Burde css'en iøvrigt ikke også virke på det dokument, selvom det er php - det har vel ikke noget at skulle have sagt?!

Så mangler jeg bare et svar, så jeg kan tildele nogle point:-)
Avatar billede detox Nybegynder
13. marts 2004 - 23:36 #75
Jo, css burde da virke. php genererer jo ganske almindelig html.
Avatar billede cheops Nybegynder
13. marts 2004 - 23:41 #76
Ja, det ville jeg også mene - nå, det kan jeg altid kigge på! Takker mange gange for hjælpen - vender sikkert tilbage med flere spørgsmål/point på et tidspunkt;-)
Avatar billede detox Nybegynder
13. marts 2004 - 23:44 #77
Det er bare i orden. Velbekommen :O)