Avatar billede human900 Nybegynder
11. marts 2004 - 16:47 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

min maskine siger ingenting nu

min maskines cooler gík i stykkker og røg af min cpu - jeg gik i en forretning g købte en lydlød cooler og håbede min cpu ikke havde taget skade ... men nu hvór jeg har isat den nye cooler siger maskinen ingenting - den er virkelig død.
Der sker ingenting når jeg trykker på min startknap!
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 16:50 #1
så kunne det jo godt tyde på at din CPU er brændt af!
Avatar billede serverservice Praktikant
11. marts 2004 - 17:00 #2
Du er ikke kommet til at fjerne nogle ledninger fra f.x powerswitch? check lige om de er tilsluttet. ellers har kenp måske ret
Avatar billede human900 Nybegynder
11. marts 2004 - 17:06 #3
okej... den er nok brændt af ! Men nu skal jeg have en ny cpu - og den gamle jeg har i er en AMD-thunderbird ( 1ghz)- den kan man vist ikke få mere ??
Avatar billede trik Nybegynder
11. marts 2004 - 17:23 #4
Desuden har de nyere bundkort en "tempatur-måler" på CPU'en, så bundkortet hele tiden holder øje med temperaturen. Jeg havde engang, glemt at sætte køleren på min CPU, efter jeg havde skildt den fra bundkortet, hvilket resulterede i, at min computer heldigvis bare slukkede, og ikke ville starte igen, før temperaturen var acceptabel for bundkortet.

Men jo, eksperterne har ret. Det er nok en ny CPU du skal have invisteret i. Hvilket bundkort har du ??
Avatar billede klaro Nybegynder
12. marts 2004 - 19:45 #5
Blæser og drev SKAL speede op selv om CPU'en er død
Så hvis der slet ingen ting sker, så skal du finde fejlen et andet sted end kun på CPU'en.
Eller køb også et nyt bundkort nu du er igang, for det kan give dig mange mange timer med fejlsøgning, hvis du griber det forkert an.
Men inden du når så langt, så pil alle stik af bundkortet, på nær power og stikket til tænd/sluk knppen. Drev og deslige skal stadigt have strøm. Når du så tænder skal drevene og blæseren i PS'en starte op. Gør de det ?
Avatar billede human900 Nybegynder
13. marts 2004 - 12:45 #6
Kære venner - jeg har lyttet til jeres visdom; og har fundet et kanontilbud (måske) hvor jeg får nyt bundkort samt pcu til den fantastiske pris a`1299,-kr.
http://www.klingenbergdata.dk/upgrade.php
Avatar billede human900 Nybegynder
20. marts 2004 - 10:02 #7
slut og tak for hjælpen - smid lige et par svar og jeg fordeler point.
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2004 - 10:59 #8
.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. marts 2004 - 11:59 #9
ok
Avatar billede kenp Novice
20. marts 2004 - 12:05 #10
dannyboyd ->kan du hjælpe med det spøgsmål jeg har stillet under win2k server (sorry for spam)
Avatar billede serverservice Praktikant
20. marts 2004 - 12:09 #11
->kenp ok, prøver ad
Avatar billede serverservice Praktikant
20. marts 2004 - 12:10 #12
->kenp har du et link?