Avatar billede h-w.dk Nybegynder
11. marts 2004 - 12:40 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ram til IBM Thinkpad r30

Er der nogen der ved hvilke ram jeg skal smide i sådan en bærbar??

Jeg skal bruge min. 128 mb ram mere!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 13:00 #1
Du kan sætte Kingston ram i - kontakt evt. Dansk Computer Center - www.dcc.dk

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:01 #2
Bare husk det skal være 144pins RAM til notebooks
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:03 #3
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:05 #4
Mit råd til dig er at tage computeren med ned i den butik du har købt den, Og bed dem om at bestille det antal ram hjem som du ønsker. Så fralægger du dig også ansvaret hvis der går noget galt :)

Husk det ikke bare er som at smide RAM i en alm
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:26 #6
h-w.dk > Under din bærbare, sidder der flere "låger" - bag en af dem sidder der et ram-modul, og hvis du er uheldig, 2 ram moduler.

Disse sidder spændt fast med 2 metalbøjler, som skal trækkes til side, og derved vil ram-modulet "poppe" op.

Hvis der ikke sidder noget i, udover det ene, gør du bare det, at du sætter ram-modulet skråt ned i, og så trykker du ned, indtil at de her klips holdet fast, og så skruer du låget fast.

Du kan ikke sætte det forkert ned i, da det kun kan vende på en måde.

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:28 #7
Nu er det en ældre sag, men begyndte man med det på en med garanti, forsvandt den omgående *G*
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:31 #8
Hvor har du den oplysning fra ??

Jeg har rodet med IBM-bærbare i flere år, og har aldrig hørt IBM antyde, at garantien ville forsvinde, fordi at man selv opgraderede med mere ram (eller også er det bare fordi, at vi er storkunde hos IBM *HEHE*)

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:36 #9
Den har jeg fra min egen erfaring og gennem de efterhånden utallige maskiner jeg enten har testet for et lille firma, eller via dem jeg selv har haft.
De fleste maskiner har en slags prombering, og hvis den brydes bortfalder ens garanti.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:39 #10
Jeg har aldrig oplevet en IBM'er med plombering :-)

/Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:40 #11
Men tror efterhånden ikke, at man kan kræve af en bruger idag, at de skal indlevere en maskine, uanset om det er en stationær, bærbar eller server, bare for at få lov til at putte mere ram i.

Men man kan jo aldrig vide ;-) Har dog aldrig oplevet det.

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:43 #12
VEd at overlade det til stedet man købte det, fralægger man sig jo ligesom også ansavret som jeg skriver. Tror du selv på at du bare går ned i en butik hvos du købte en bærbar, og siger " Jeg skiftede lige RAM i min bærbar, men kom til at trykke soklen istykker, så kan I ikke lige ordne den på garantien"

Kan kun fraråde folk at pille ved deres bærbare maskiner. Det er et lille, og meget fælsomt kredsløb, så ikke bare lige er så nemt at pille ved som på en alm
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:46 #13
Har endnu aldrig oplevet en bærbar gå i stykker fordi man satte en ram-klods i - tror at man skal være lidt af en klodsmajor for at ødelægge noget *GG*

Har på mit arbejde lært vores sælgere selv at gøre det uden problemer - men nu er IBM bærbare også blandt det bedste der findes.

/Martin
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:48 #14
Smagssag :)

Kan ikke råde folk nok til at handle Asus.
Men nok debat mellem os :) Ender med spam som altid
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 14:53 #15
IBM laver ikke bedre kvalitet end mange andre, men er tilgængæld meget meget dyrere.
Mener også de endnu ikke er noget op på et 9600 kort, men husker det ikke helt.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 14:59 #16
Nej, spam den går ikke *GG* Kender ikke ASUS' bærbare, så kan og vil ikke udtale mig om dem.

Men jeg har efterhånden rodet med næsten alle andre mærkevare bærbare, og blandt dem synes jeg at IBM er bedst.

H-W > du må lige vende tilbage, når du har fundet ud af noget.

/Martin

P.S. Det er det, som er så fedt ved IT, og så meget andet (b.la. politik), det kan være svært at blive enige om, hvad der er bedst *HEHE*
Avatar billede ird Praktikant
11. marts 2004 - 15:00 #17
Hopper over point her
Avatar billede klaro Nybegynder
12. marts 2004 - 19:56 #18
Bedst ? Klart den gamle C64'er :-).

Med hensyn til RAM og T30'eren, så er det altså en evighed siden at det var besværligt. En skrue skal løsnes og så har du adgang.

Om andre er bedre end IBM ? jeg har aldrig brudt mig særligt meget om supporten fra ASUS, men er altid godt behandlet hos IBM, Compaq, FS. Og det tæller for mig lige så meget.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
14. marts 2004 - 15:31 #19
Ligger lige et svar, da du har fået at vide, hvad du skal bruge :-)

/Martin
Avatar billede h-w.dk Nybegynder
18. marts 2004 - 13:22 #20
Takker for hjælpen....køber kingston gos smider i!!