Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
11. marts 2004 - 09:26 Der er 4 kommentarer

Oscommerce hvordan laver jeg et password på min admin delen??

Hej

Jeg har lige sat oscommerce op og det virker rigtig godt men jeg har et problem:-(
Hvordan sætter jeg password på admin delen så andre udfrakommende ikke kan komme ind på min admin del. De skal kun have adgang til min hjemmeside.
hjemmesiden ligger i /var/www/html/oscommerce/catalog
og admin ligger i /var/www/html/oscommerce/catalog/admin

Håber på et hurtig svar da jeg skal bruge det til projekt

M.V.H

the_boss.dk
Avatar billede muddi Praktikant
11. marts 2004 - 15:59 #1
Hvad har det med MySQL at gøre?!
Avatar billede muddi Praktikant
11. marts 2004 - 16:29 #2
Find filen

catalog\admin\.htaccess

og tilføj følgende:

deny from all
AuthType Basic
AuthUserFile /var/db/.htpassword
AuthName "Kun admin har adgang!"
require valid-user
satisfy any

derpå opretter du en mappe lige under webroot der hedder 'db'!
heri lægger du en fil ved navn '.htpassword', som følgeligt indeholder en et brugernavn/krypteret-password, som du laver her:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesskrypterpassword/

www.webcafe.dk kan du læse meget mere om password-beskyttelse på apache :o)

Nå, men prøv ovenstående, og så burde du være sikret!

/Morten

ps. Der var ikke så meget MySQL i det her ... *G*
Avatar billede danauktion Nybegynder
18. marts 2004 - 09:29 #3
Eller du kunne finde den contribution som findes til oscommerce, som giver dig nøjagtig den sikkerhed, du her efterspørger.
Contributionen hedder Admin with Levels 2.4. og findes på oscommerce.com.
Prøv eventuelt at checke dette link http://www.oscommerce.com/community/contributions,1359
Avatar billede muddi Praktikant
01. april 2004 - 16:02 #4
Hvad finder du ud af? Har du fået det til at virke?