Avatar billede klausens Nybegynder
10. marts 2004 - 21:12 Der er 3 kommentarer

Min skærm tænder ikke.

Listen up, Jeg kom hjem idag fra skole. Så virkede min comp ikke, altså skærmen vil ikke tænde. Jeg har prøvet at tage ram ud og skifte port ved ramene. Jeg har prøvet nyt gfx kort, men det hjælper ikke. Hvad kan det være?

Jeg har desuden 512ddr ram + 1667mhz.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. marts 2004 - 21:26 #1
Det kan være mange (andre) ting. Strømforsyningen kan væe gået. Motherboardet kan være gået samme vej. Det samme gælder cpu. Du må simpelthen i gang med at skille den ad og låne dig frem til du finder ud af hvilken komponent der er den skyldige. Surt men lærerigt.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
11. marts 2004 - 02:06 #2
Saml du den bare igen lige som den var før den kunne tændes... :-/

Kører nogle blæsere, når du tænder for PC´en ?
Giver den nogle bip-lyd fra sig evt.?
Er der nogle dioder på bagsiden? Hvis ja, lyser der nogle af dem ?
Og indeni? Er der en diode, hvis ja, lyser den ?
Har du højtaler tilsluttet? Siger den noget når du prøver at starte maskinen?
Og spørg lige din mor, om hun har været på dit værelse i går ;-)
Finder vi ud af !
Avatar billede klaro Nybegynder
12. marts 2004 - 20:03 #3
Øh er det maskinen eller skærmen der ikke virker ?
Tag rammen og diskene af bundkortet, så skal der komme en POST fejl ved opstart. Gør der det ? hvis ja, så sæt rammen i og prøv igen, kommer der en POST fejl så prøv med et drev ad gangen. Hvis den til sidst booter som den skal uden billed på skærmen, så er der måske en power fejl til skærmen. Sæt da skærmen i en stik kontakt for sig uden forbindelse til PC, så bør skærmen komme med en besked a'la "Please check connection to PC".
Disse ting behøver ikke at ske helt i rækkefølge, men kan godt laves sideløbende.

Hva sker der ???