Avatar billede persus Nybegynder
10. marts 2004 - 14:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning af EPS

Hvis man har konverteret et coreldraw billede til EPS (encapsulated postscript), hvordan printer man denne EPS fil ud uden at bruge corel draw?
Avatar billede sonnic Juniormester
10. marts 2004 - 16:35 #1
persus>
Tja, der kræver jo at du har et andet program der kan læse coreldraw EPS filer, jeg har ikke de store erfaringer med, om PS. kan dette, men hvis du har PS. så forsøg, Impoter filer.
Du kan også d.loade et program der kan convertere din EPS fil til et mere "spiseligt" format, nemlig Graphic converter.
Her er et links til deres side:
http://www.graphic-converter.net/
Det er lidt interessant og høre om forsøget lykkeder, hører gerne fra dig.
Villy
Avatar billede sonnic Juniormester
10. marts 2004 - 16:53 #2
Obs! jeg glemte det mest oplagte program til EPS formater selvfølgelig Adobe Illustrator, det eneste rigtige program til vektorgrafik. Ingen links køb det, :)
Villy
Avatar billede spe Nybegynder
10. marts 2004 - 18:36 #3
Det er ikke nogen god idé at åbne en vektor-eps fil i PS for så bliver det til pixelgrafik.
Din eps fil kan du placere i mange forskellige programmer. Publisher, QuarkXPress, InDesign, PageMaker, FreeHand, Illustrator. Så fortæl hvad du har tilrådighed af programmer så er det lidt lettere at komme med et bud på hvilke program du skal bruge.
Avatar billede klasus Nybegynder
10. marts 2004 - 21:56 #4
Åbn word, vælg indsæt billede fra fil, i filtype vælges eps, find dit billede og indsæt det, tilpas evt. papir mv. og udskriv.
Avatar billede sonnic Juniormester
02. november 2004 - 17:02 #5
Husk at lukke dine spørgsmål. Med point eller manglende svar:).
Villy