Avatar billede hensker Nybegynder
09. marts 2004 - 11:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En 64'er

Jeg har læst et sted at Athlon har lavet en CPU på 64 bit og at MS vil lave et operativ system der kører på de 64.

Er der nogen der ved hvornår MS kommer med dette?
Vil Pentium også lave en 64?
Kan man få det ind i en barebone?

Så kan jeg vist ikke finde på andre spørgmål.
Det skal lige siges at jeg læste de her oplysninger for et måned siden og når man har med computere sker der meget på et måned.
Avatar billede hensker Nybegynder
09. marts 2004 - 11:34 #1
Jeg har lige et spørgsmål til. Hvis man har en eksternel harddisk kan man så spille plil direkte fra den.
Avatar billede sune_ Nybegynder
09. marts 2004 - 11:41 #2
Der er lavet en 64 bit udgave af XP, du kan finde mere information inde på www.tomshardware.com
Der er også en del test osv.
Avatar billede hensker Nybegynder
09. marts 2004 - 11:45 #3
Ok tak for det
Avatar billede chalde Seniormester
09. marts 2004 - 13:12 #4
Du kan hente windows xp 64bit her: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/downloads/upgrade.asp
Og ja, intel vil også på et senere tidspunkt komme med en 64bit cpu. Til at starte med vil det nok være deres xeon der kommer i 64bit, men senere kommer det også til privatpersoner (xeon er mest til server og ligende)
Men mon ikke de også kommer til barebone. Du kan allerede nu få bærbare med 64bit.
Avatar billede chalde Seniormester
09. marts 2004 - 13:14 #5
Jo, du kan godt få 64bit barebones. Eks:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47334
Avatar billede chalde Seniormester
09. marts 2004 - 13:21 #6
Og til det med spil på ekstern harddisk. Det kan du godt, men husk, at for at det skal gå hurtigt nok, skal du enten have firewire eller usb2 (og det samme gælder harddisken). Med usb1.1 vil det gå dræbende langsomt.
Men selvom du har firewire eller usb2, vil det ikke være lige så hurtigt som en intern harddisk. (men tæt på)
Avatar billede hensker Nybegynder
12. marts 2004 - 11:18 #7
Tak for det