Avatar billede ezrider Nybegynder
08. marts 2004 - 21:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Performance Counter Classes - hvordan?

Hej der

Jeg ønsker at vise processortid%, RAM-usage osv. i realtid og har fundet af at jeg skal bruge "Performance Counter Classes" - men hvordan?

Er der nogen der har nogle kodeeksempler eller ved hvor der ligger nogle (gode) tutorials om emnet?
Avatar billede schristensen Praktikant
08. marts 2004 - 22:11 #1
Jeg har fundet noget til dig. Det handler dog om at hente upstream / downstream, men håber du kan plukke lidt i det. Kunne ikke lige finde en turtorial om processor og ram, men du kan selv prøve at kigge videre på http://www.codeproject.com ( hvis ikke du kender den, så er det et godt sted at søge info om C# og .NET)

Link til turtorial: http://www.codeproject.com/csharp/NetworkMonitorl.asp?target=Performance%7CCounter
Avatar billede schristensen Praktikant
08. marts 2004 - 22:15 #2
Denne kunne måske også bruges. Koden er dog VB, men man kan da godt tyde det meste :)

http://www.codeproject.com/dotnet/SystemDiagnostics_basics.asp?target=Performance%7CCounter
Avatar billede ezrider Nybegynder
12. marts 2004 - 21:48 #3
Jeg kunne ikke lige bruge de to eksempler, men codeproject er et cool site - tak for linket.

Jeg har fandt ud af hvordan PC virker ved at læse dokumentationen på msdn.com - jeg fandt ud af at jeg også skulle læse lidt om threads og derefter var det lidt nok at kode.
Avatar billede schristensen Praktikant
13. marts 2004 - 10:52 #4
ja, codeproject er rigtig godt. Jeg bruger det selv rigtig meget, da der er mange gode .Net og C# artikler