Avatar billede novicen Nybegynder
02. februar 2001 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

QuickReport

Når jeg kalder en preview til en QuickRep, og klikker Close, når jeg har kigget færdig, kommer der ofte, men ikke altid, en fejl.

Fejlen kan være en \'Access violation ...\' eller en \'Invalid floating point operation\'.

Er der nogen, der har erfaring for, hvorledes man kan undgå denne fejl.
Avatar billede martinlind Nybegynder
02. februar 2001 - 11:09 #1
try
  < kalde qrep >
  except
end;

Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 11:09 #2
Jeg har aldrig selv været ude for det, men prøv evt. at fjerne nogle af komponenterne og se om du kan lokalisere fejlen. Det kunne evt. være QRSysData, der giver problemer. Hvis du ikke har nogle af dem, så prøv med dine QRDBText\'er, og hvis det stadig ikke hjælper så se på strukturen af dine bands.
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 11:11 #3
martinlind>> Er det ikke bare at tage en overdosis af hovedpinetabletter. Han får jo ikke fjernet problemet ved at lave en silent exception handler.
Avatar billede microtec Nybegynder
02. februar 2001 - 11:17 #4
martinlind>> eller som at sætte sort tape over olie-lampen i bilen fordi det er irreterende at den lyser ;o)
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 11:18 #5
Exception handleren bliver heller ikke udført ved et preview på designtime.
Avatar billede martinlind Nybegynder
02. februar 2001 - 11:18 #6
pstric >> hvis han ikke har sourcen eller ikke kan finde fejlen og den i øvrigt ikke ødekægger noget andet kan det jo godt være en løsning ikk\'.

/Martin
Avatar billede martinlind Nybegynder
02. februar 2001 - 11:19 #7
hvis der er et problem designtime, så er det måske på tide at overveje en anden report-engine

Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 11:23 #8
martinlind>> Du mener da ikke seriøst at han skal opgive QR bare på grund af et lille problem?
Avatar billede martinlind Nybegynder
02. februar 2001 - 12:01 #9
Det gør jeg da, kender ingen der bruger den til noget seriøst, jeg har selv prøvet en gang i en tidligere version, og fik temmelig dårlig erfaring med den, det var umuligt at få fat i printer-canvas\'en ( hvilket jeg betragter som tyndt ) og det havde jeg brug for.

/Martin
Avatar billede pstric Nybegynder
02. februar 2001 - 12:05 #10
martinlind>> Jeg har selv haft problemer med QR, men det har da ikke afholdt mig fra at bruge den. Jeg har også haft problemer med Delphi...
Avatar billede novicen Nybegynder
01. marts 2001 - 09:45 #11
Ingen af svarene giver den løsning, som jeg er ude efter, men for at få lukket spørgsmålet, giver jeg lige point til dem, der har givet et bud på et svar.