Avatar billede infinity Nybegynder
08. marts 2004 - 15:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nem måde at fjerne "Use Windows to configure my wireless network"

Jeg skal lave en installation af et Linksys WPC54G trådløst netkort og en Funk Odyssey-klient så nem at selv brugere der absolut intet om computere aner, kan gennemføre installationen.

Det har indtil videre virket perfekt, men det sidste der skal ske under installationen af Linksys-kortet i forbindelse med Funk Odyssey er, at man skal gå ind i Netværks-opsætningen i WindowsXP og slå fluebenet FRA i boksen der hedder "Use Windows to configure my wireless network settings". Ellers vil Windows prøve at overtage opsætningen, og det spiller ikke. Udover dette skal helst undgås, at brugerne selv skal ind og rode for meget i selve opsætningen af netværkskortet.

Derfor er spørgsmålet:

Er der nogen der ved om man kan slå det flueben fra, eventuelt ved at ændre en værdi i registreringsdatabasen? Andre muligheder er også velkomne.

På forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2004 - 15:58 #1
du kan stoppe tjenesten zero wireless configruration mener jg den hedder så gør den det heller ikke
Avatar billede infinity Nybegynder
08. marts 2004 - 16:01 #2
Ah, snedigt.. Tak for tippet. Er der noget med at man kan stoppe den via en kommando der hedder noget i retning af Service Stop [service-navn], eller lignende?
Avatar billede kenp Novice
08. marts 2004 - 16:23 #3
det er der vel nok *G* men så kender ejg detsværre ikek kommandoen! men de må kunne laves som en bat fil.
Avatar billede infinity Nybegynder
08. marts 2004 - 16:26 #4
Ja, det var noget i den retning jeg håbede på. Jeg lurer lidt videre på nettet, mens jeg giver tid til eventuelle andre kloge hoveder at se spørgsmålet her. :o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 19:32 #5
"Er der noget med at man kan stoppe den via en kommando"
jeps det er der og forklaringen er her ;)
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/net_stop.mspx
Avatar billede infinity Nybegynder
09. marts 2004 - 12:29 #6
Hmmm.. Ja. Det er lige det jeg skal bruge. Mit problem nu er blot, at hvis jeg skriver:

net stop "wireless zero configuration"

..Så stopper den rigtigt nok den pågældende service, men den starter den igen senere. Er der en måde man kan "disable" en service i en kommando-prompt?
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. marts 2004 - 13:03 #7
ja det er der det ser sådan ud (eksempel)
To disable the service using the command line tool, use the following: sc config nvsvc start= disabled
i dette eksempel er det Nvidia's Driver Helper Service der er blevet disablet
du ka læse her midt på siden under afsnittet "Disable vulnerable service"
http://www.cert.org/advisories/CA-2003-03.html
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. marts 2004 - 13:12 #8
skriv  sc /? der er mange mulighedder ;)
Avatar billede infinity Nybegynder
09. marts 2004 - 14:05 #9
Tak! Jeg tester lige engang.. Jeg er stadig ikke sikker på at den fjerner ovennævnte flueben af at man disabler den service. Det eneste jeg kan se den foretager sig er, at fjerne 2 Wireless faneblade i Netværks-egenskaber.

Jeg kigger lige på det og vender tilbage. :o)
Avatar billede cp1 Nybegynder
09. marts 2004 - 14:23 #10
eksemplet jeg gav,prøvede jeg selv og det virkede ;)
Avatar billede infinity Nybegynder
11. marts 2004 - 14:27 #11
Det ser ud til at spille fint, ja. Tak for hjælpen. Hvis man kan fordelen point ud på flere svar, ligger I så ikke et svar begge to? Så deler jeg over 150/50 pts.
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 14:55 #12
.
Avatar billede infinity Nybegynder
11. marts 2004 - 16:00 #13
Bleh, det styrede jeg ikke optimalt. ;)
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 16:00 #14
hov jeg skulle da ikke have dem alle sammen!!!! hvor mange skulle CP1 have? for så opretter jeg et spørsmål til ham med dem han skulle have?
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 16:41 #15
hvor mange point skla cp1 have?
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2004 - 19:13 #16
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. marts 2004 - 03:36 #17
tak, og undskyld ventetiden ;)