Avatar billede svarre Nybegynder
08. marts 2004 - 00:24 Der er 10 kommentarer

illustrator 10 problem med font og opstart

Hej
Mega problem. Min illustator 10 som ellers har virket uden problemer f**ker up, under opstarten; når den skal loade fonts ind. Jeg har set at der er andre i eksperten.dk der har haft samme problem, men der findes desværre ingen svar. Gør der det nu? Jeg har installeret programmet igen - uden virkning...
Avatar billede spe Nybegynder
08. marts 2004 - 08:12 #1
Selvom du geninstallere et program så erstattes programmet preferencefil ikke og det kunne meget vel være den du skal have erstattet med en ny. Den ligger lidt forskelligt afhængig af hvilket styresystem du benytter. På PC er der ofte en skjultfil eller ligger i en skjult mappe. Du skal have fat i Adobe Illustrator Settings og der finde preferencefilen der hedder AI.Prefs. Men kig eventuelt i manualen for at se den præcise placering til dit styresystem.
Avatar billede spe Nybegynder
08. marts 2004 - 08:14 #2
Nå ja og når du har fundet frem til den så skal du blot smide den ud. Når du starter programmet op igen laver Illustrator en ny.
Avatar billede svarre Nybegynder
08. marts 2004 - 13:14 #3
Sorry. Den fil kan jeg sku ikke finde... Jeg har XP
Avatar billede spe Nybegynder
08. marts 2004 - 13:28 #4
Det står rimmelig først i din manual
Avatar billede svarre Nybegynder
08. marts 2004 - 13:36 #5
Ja, jeg har den nu...Smidt i skraldespanden og der sker stadig ikke en skid...
Avatar billede spe Nybegynder
08. marts 2004 - 18:01 #6
Kan måske være en font der komflikter så prøv at deaktivere halvdelen af dine fonte og prøv at åbne Illustrator. Hvis det går galt igen så slå halvdelen af halvdelen af dine fonte fra og prøv igen. På denne måde er det overkommeligt at søge efter en font som måske giver problemer.
Avatar billede svarre Nybegynder
09. marts 2004 - 00:30 #7
Det
Avatar billede svarre Nybegynder
09. marts 2004 - 00:32 #8
det har jeg forsøgt... Det kunne tyde på der er noget virus aktivitet på spil. Jeg ved ikke om det kan forudsage en fejl på illustrator...
Avatar billede spe Nybegynder
09. marts 2004 - 06:45 #9
Virus kan godt være årsagen. Har du forsøgt dig med et antivirus program?
Avatar billede svarre Nybegynder
09. marts 2004 - 14:20 #10
Hmmm. Jeg har Norton installeret, og den har ikke meldt noget - men det er dog før sket at den har taget fejl. Min internetforbindelse er desuden blevet slettet fra mit system - og den kan ikke finde det igen. Strage... Jeg tror det kræver en geninstallering af styresystemet.