Avatar billede vampire_x Nybegynder
07. marts 2004 - 19:47 Der er 11 kommentarer

ødelagte config filer og ubrugelige windows cd'er

hej folk, tidligere i dag gik min computer ned midt i et spil og da jeg genstartede stod der grundlæggende at en eller flere af configfilerne i windows mappen var blevet slettede eller ødelagte. der stod også at jeg skulle sætte min windows cd ind og trykke "r" ved den første skærm. jeg fandt min xp cd og satte den i, den kom til det punkt hvor den skriver noget i retingen af "booting from cd......." og så droppede den det og gik over til beskeden om at sætte min xp cd i osv...
senere prøvede jeg med min nabos cd, men det samme skete.

så hvad kan jeg gøre nu hvor jeg ikke engang kan boote op?
er der en anden slags boot cd man kan downloade fra nettet og brænde selv?(jeg har ikke diskette drev i)
eller kan jeg prøve at flytte min harddisk over i en andens computer og så erstatte filerne der?

håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede peet-49 Novice
07. marts 2004 - 19:51 #1
Kunne tyde på, at din cdrom ikke læser godt nok-trænger måske til en rensning.
Avatar billede vampire_x Nybegynder
07. marts 2004 - 20:01 #2
hmm... tror det ikke, jeg brugte den for nyligt
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. marts 2004 - 20:12 #3
Trykkede du på en tast, da den skrev det der boot? det skal du
Avatar billede vampire_x Nybegynder
07. marts 2004 - 20:16 #4
"r"? ja jeg trykkede en masse på den
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. marts 2004 - 20:20 #5
Næh, det er ikke det jeg mener;) Når den begynder at boote på cd, ståt der nede i bunden: boot from cd-tryk på en tast, det er der du skal trykke på en tast
Avatar billede vampire_x Nybegynder
07. marts 2004 - 20:25 #6
hmm... måske burde jeg tjekke det(og slå mig selv meget hårdt i hovedet hvis du har ret :D)
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. marts 2004 - 20:28 #7
Husk hovedpinepiller så*G*
hvis det er årsagen så prøv en repair først: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede vampire_x Nybegynder
07. marts 2004 - 20:36 #8
hmm... jeg havede overset det med at man skulle trykke :D men computeren reagerer ikke når jeg trykker... jeg tænkte på om det kunne være fordi jeg har et usb keyboard men jeg kan godt komme ind i bios med det så jeg ved sq ikke...
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. marts 2004 - 06:15 #9
Er dit cd drev sat til first boot device i bios?
Avatar billede vampire_x Nybegynder
08. marts 2004 - 18:03 #10
ja, og den booter også... hmm, jeg tror jeg vil sætte min sekundære harddisk til master, installere windows der, erstatte de ødelagte filer, afinstallere windows fra mit sekundære, og gå tilbage til at bruge min primære til windows...
Avatar billede peet-49 Novice
12. april 2004 - 10:08 #11
Lukketid??