Avatar billede holger1 Nybegynder
07. marts 2004 - 18:36 Der er 11 kommentarer

opsætning af Dlink router til spil

hej
Jeg har en Dlink router som jeg gerne vil have åbnet så kan kan spille over den, hvis jeg eks. skal spille Generals ZH og prøver at joine en server under direct connect kan serveren godt se mig men jeg kan ikke se serveren. Serveren er på ydersiden af routeren og jeg er på indersiden.

hvad kan man gørre for at få det til at spille??

kan man evt. åbne helt for routeren så man kan se min maskine på nettet hele tiden ??

jeg håber der er en eller anden hej der kan hjælpe mig.....

mvh
lars
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 18:38 #1
ja ved at sætte din computer i DMZ så vil den kunne ses fra nettet hele tiden! men så er du også åben for hvad som helst som vil igennem
Avatar billede holger1 Nybegynder
07. marts 2004 - 18:44 #2
Det kan jeg gjort, jeg har tastet min computers IP ind i DMZ (lokal IP) men det spiller ikke, det er da lokal ip jeg skal taste ind??
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 18:56 #3
ja det er din lokale ip fra din computer du skal bruge! men du har huske at aktiver DMZ ik?

ellers kan du jo alternativt finde det portet spillet bruger også åbne det via viritual server.
Avatar billede holger1 Nybegynder
07. marts 2004 - 19:51 #4
jeg har aktiveret DMZ.
jeg har også åbnet port 27901 som beskrevet i Generals readme filen, og har enda tastet porten ind den vej igennem. men kan man ikke "slå" routeren helt fra? sådan så man får tildelt en IP fra nettet ligesom om man bare er på en hub eller lig???
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 19:54 #5
Det kan ejg ikke lige helt huske! men hvis du kan slå NAT fra i routeren så vil den virke som en swich.
Avatar billede holger1 Nybegynder
07. marts 2004 - 19:59 #6
jeg er helt lost..:) beklager men jeg kan ikke finde NAT kan det hedde noget andet`??
du kender ikke Dlink model 514??
Avatar billede holger1 Nybegynder
07. marts 2004 - 20:00 #7
Authentication :  Open System  Shared Key  Auto
jeg har noget i denne stil med dette her?? kan det bruges? evt. som open system
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 20:04 #8
nej det er ikke det, det er noget wep-kryptering til det trådløse netværk!

Det plejer at hedde NAT eller SUA det som du skal se om du kan slå fra.
Avatar billede holger1 Nybegynder
07. marts 2004 - 21:02 #9
Det kan jeg ikke finde, er der andre mulighedder??
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 21:09 #10
ikke andet end at åbne en hele range af porte til din ip-adresse! og evt. deaktiver din firewall både på comp. og i router.
Avatar billede petey Nybegynder
09. maj 2004 - 15:01 #11
Har du fået det til at virke ?