Avatar billede thelaw81 Nybegynder
07. marts 2004 - 16:56 Der er 3 kommentarer

Hastigheds forskel på Borland database forbindelser

Hej eksperter

Jeg har en en kraftig Dell dimension server stående som kører en Borland database. Mit problem er at en klient kan logge på iløbet at 10 sek, mens andre kan brugew op til 1 minut! Dette er på trods af at det der samme maskine, netværks access osv. Jeg har prøvet at rode med block size osv. i BDE Configuration utility på klienterne, men uden held. Nogen gode bud? Klienterne kører alle Windows 2000 Prof.

MVH

Kristian
Avatar billede cjensen Nybegynder
15. marts 2004 - 17:37 #1
Hvilken InterBase version?
Hvilket OS kører InterBase'n på?
Avatar billede thelaw81 Nybegynder
16. marts 2004 - 08:11 #2
Hej cjensen

Jeg har fået problemet løst! Der skulle dælme installeres NETBEUI på alle maskiner!!!!
Avatar billede kim_friis Nybegynder
23. juni 2004 - 11:39 #3
Så connecter du til databasen på en "forkert" måde. Borland har meget tidligt (1995 mener jeg) anbefalet at man ikke bruger netbeui måden at connecte til databasen med men istedet TCP måden. (Netbeui = \\servernavn\sti ; TCP = servernavn:sti ; husk at sti er stien set fra serveren)