Avatar billede windmaker Nybegynder
06. marts 2004 - 21:40 Der er 2 kommentarer

Vhost / dns / bnc / trust

JEg har min bnc oppe at køre kører perfekt, nu har den kørt i 4 mndr uden problemer, men min vhost virker ikke.

Jeg er ejer af team-atomic.dk og har sendt en mail til hostmaster og alt d der men får stadig beskeden med your foward and reversed dns do not match.

Dengang da jeg fik hjælp til det lavede vi nogle ting som jeg ikke helt ved hvad var :D

Men min hjemmeside skal jo stadig virke og den er hosted af jepponet.dk

Og trust har jeg søgt 3 gange med afslag hver gang jeg ved ikke hvorfor :D

Håber en kan hjælpe
Avatar billede mikkelbn Nybegynder
10. marts 2004 - 14:19 #1
"your foward and reversed dns do not match."

På den IP du vil have reverse DNS på, der skal din forward DNS også pege på, hvad er det som du ikke kan finde ud af der? Hvis dit website stadig skal køre fra et andet sted af, må du jo overveje et subdomæne på din host istedet. foo.bar.dk istedet for bar.dk. Bare sørg for at de passer.
Avatar billede tljensen Nybegynder
09. januar 2005 - 20:29 #2
præcist -hvad- er det du har søgt om?

DNS SOA, er meget forskelligt om det drejer sig om et FDQN eller en in-addr.arpa zone.

din in-addr.arpa (SOA for ptr records) er med 99% sikkerhed dit ISP. hvis du har et fleksibelt ISP eller mindre udbyder, eller en du betaler meget for er der nok muligheder for at ændre PTR (eller muligvis bruge en RFC2317 classless delegation).
ikke desto mindre, er det ligemeget -hvad- PTR er, hvis den ikke har en matchende A-record I FDQN-zonen.

hth