Avatar billede ducks Nybegynder
06. marts 2004 - 13:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ny standard af typografi

Hvordan laver jeg en ny standard for typografi i word? Altså dem hvor der står Overskrift1, overskrift2 osv? Det skal være så de standarder jeg laver, er med i alle nye word dokumenter jeg åbner.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2004 - 14:36 #1
Word åbner med en skabelon som hedder normal.dot

Lav en dokument med den opsætning, du ønsker. Gem herefter dokumentet og under filtype skal du vælge Skabelon. Giv den et passende navn. Lav evt. en genvej til skabelonen på skrivebordet. Når du herefter klikker på den vil Word åbne med de indstillinger du har lavet i dokumentet.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2004 - 14:51 #2
Skabelonerne, herunder normal.dot, ligger i
C:\Prigrammer\Microsoft Office\Skabeloner  ved en standard installation af Office.

Du kan også bruge denne fremgangsmåde:
Lav en ny mappe under Office og kald den Normal.dot.
Kopier din nuværende skabelon normal.dot til den mappe. Herved har du gemt den et andet sted og kan altid vende tilbage til den ved at flytte den tilbage til mappen med skabeloner.

Lav nu dit dokument og gem det med filtypen Skabeloner.
Døb den fx. normalx.dot
Luk Word ned. Find med Stifinder filen normalx.dot og omdøb den til normal.dot og sig Ja til at overskrive den eksisternede normal.dot.
Herefter kan du starte Word på normal vis og den vil nu starte op på din egen tilrettede normal.dot.
Avatar billede ducks Nybegynder
06. marts 2004 - 17:07 #3
C:\Program Files\Microsoft Office\Skabeloner eksisterer ikke, tilgengæld er der C:\Program Files\Microsoft Office\Templates\1030 men der er ikke nogen Normal.dot - Word2003
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2004 - 18:53 #4
Hvad ligger under Templates? = Skabeloner på dansk.
Ellers søg efter normal.dot for at finde filplaceringen.
Avatar billede ducks Nybegynder
07. marts 2004 - 14:02 #5
Jeg har prøvet at søge efter normal.dot, men den finder ikke noget :(
Det er engelsk windows og dansk office
Avatar billede perhol Seniormester
07. marts 2004 - 16:24 #6
Sidder med en dansk Word 2003, og her ligger normal.dot i følgende mappe:
[C:\Documents and Settings\Bruger Navn\Application Data\Microsoft\Skabeloner].
Erstat 'Bruger Navn' med dit eget og her bør du kunne finde normal.dot.
Måske hedder filen noget andet i den engelseke version!
Kan du stadig ikke finde den? Åben menuen [Funktioner\Indstillinger] (sikkert Functions\Settings på engelsk).
I den danske version findes placeringen af brugerskabeloner ved at åbne fanen 'Filplaceringer' og vælge punktet 'Brugerskabeloner' (ved ikke hvad det hedder på engelsk). Her kan du se hvilken mappe Word gemmer dine skabeloner - og altså også normal.dot i.
Avatar billede klasus Nybegynder
10. marts 2004 - 22:11 #7
Husk lige at Normal.dot + mappen Application Data ligger skjul, og såvel under søgning som ved visning af mapper skal "Vis skjulte mapper og filer" være slået til i mappeinstillinger/søgning
Avatar billede ducks Nybegynder
11. marts 2004 - 19:52 #8
Takker, C:\Documents and Settings\Bruger Navn\Application Data\Microsoft\Skabeloner <- lå der