Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:12 Der er 22 kommentarer

Min HD er død

Min HD er død!
når jeg sætter den til tænder den ikke, og den kan ikke findes (bios), hvad kan jeg gøre eller hvor kan man få den rep. jeg ved det koster 20.000kr. men er der nogle der kan gøre det til rimelig pris...
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:16 #1
du sikkert vent dit fladkabel forkert i din harddisk
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:19 #2
mener du IDE kabel...?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:20 #3
jep
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:24 #4
jeg kan ikke vende det forkert!
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2001 - 19:26 #5
Prøv med et andet IDE kabel!
Hvis det er en WD eller IBM harddisk, har de begge programmer til at teste din harddisk.
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:28 #6
når hd ikke bevæger sig så er det vel ikke IDEkabl?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:28 #7
prøv (makses) forslag så
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:32 #8
jeg har prøvet mange kabler men det nø/ytter ikke
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:33 #9
Enten er den lost ellers er dit strømkabel deffekt
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:34 #10
ps.: jeg tror det har noget med strømmen at gøre, for den bevæger sig ikke og den bliver ikke varm
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:35 #11
så tror jeg den er lost, jeg du noget til hvor man kan få den rep. det er ligger hjemmesider derpå...!?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:38 #12
Hvad er det for en harddisk (produksent)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 19:38 #13
Er den ny
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 19:40 #14
Det er en Seagat emedalist nr. ????
og den er ½år gammel
Avatar billede joern Nybegynder
01. februar 2001 - 19:55 #15
Hej Effex.

Når du tilslutter en harddisk alene til strømstikket, skal den spinne op og positionere, d.v.s. du kan høre (skru ned for musikken) både spin-motoren og armen med læsehovederne.

Hvis den gør det, men IKKE når du tilslutter ide-kablet, så der der noget galt med din BIOS eller med controller-chippen på bundkortet.  Hvis den ikke spinner op med strøm alene er den stået af.  Så har du forhåbentlig backup af vigtige data.    Der er normalt 3 års garanti på harddiske, - bare du har kvitteringen.

Hvis den OGSÅ spinner op med IDE-kablet på kan det være at den jumper der angiver om den er master eller single er faldet af.  Nogle diske har forskellig jumpersætning efter det, og er den forkert kan den ikke ses i BIOS.

Good Luck.  M.v.h.  Jørn
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 20:00 #16
angående; bakcup - har jeg ikke taget på grund af at det var min backup HD, og den butik jeg købte den af er gået ned, så jeg garanti kan jeg ikke få. Den spinner ikke op med eller uden IDE kabel eller strømkabel, og jeg har prøvet alle jumper settings...
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. februar 2001 - 20:04 #17
så er det en ny harddisk...sorry dude
Avatar billede effex Nybegynder
01. februar 2001 - 20:28 #18
Jeg har allerede købt en ny (30gb, 7200, 4mbcahc.)
det er softwaren der ligger derpå (hjemmesider)
Avatar billede joern Nybegynder
01. februar 2001 - 20:36 #19
Effex.
Ja, så har du ret i at det kan blive dyrt hvis et professionelt firma skal bjerge dine data.  Garantien ydes af producenten, mon ikke du kan finde en butik, der for gode ord og en mindre erkendtlighed vil forestå ombytningen?  Men det er dine timer og dages arbejde det gælder! ;-(  Hjemmesider kan du hente tilbage fra dit webhotel eller udbyder, men sådan et sted ligger de måske ikke?
Af alle gode råd, - har du en brænder så brænd næste gang.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. februar 2001 - 02:35 #20
joern, læg et svar ind.. dine kommentarer er gode :)
Avatar billede joern Nybegynder
02. februar 2001 - 08:29 #21
xtom>> Tak, men du har da ikke point i dette spørgsmål!  m.v.h.  Jørn
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. februar 2001 - 12:32 #22
Ring til vores hotline, hvis du har brug for øjeblikkelig hjælp med at rekonstruere vigtige data! Vores ingeniører vil hjælpe dig 24 timer i døgnet 365 dage om året.

Danmark

Norman Ibas ApS
Nordre Strandvej 119
3150 Hellebæk
Tel.: +45 70 22 34 00
Fax: +45 70 22 34 01
recovery@ibas.dk
erasure@ibas.dk
http://www.ibas.dk

Ibas leverer professionelle serviceydelser inden for datarekonstruktion. Automatiske datarekonstruktionsværktøjer gør ofte tingene værre. Vi håndterer den beskadigede lagringsenhed uden at forværre skaden. Vælg datarekonstruktion fra Ibas. Med vores erfaring og teknologi får du den optimale løsning med minimal risiko.

Skaden kan være forårsaget af en virus, at disken \'står af\', dårlige sikkerhedsrutiner, fejl ved opgradering eller installation af software, mangel på vedligeholdelse eller blot som følge af et uheld. I ekstreme situationer kan lagringsenheden endda have været under vand eller reddet fra en brand. Uanset problemet har Ibas en løsning.

Eksempler på lagringsmedier:
•  Harddiske, RAID-systemer
•  Bånd
•  CD
•  DVD
•  SyQuest, MO, Jaz, Zip, diskette
•  Flashhukommelses-/ hukommelseskort
m.m.