Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. marts 2004 - 01:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

osCommerce configuration

Jeg har et kæmpe problem

Jeg er ved at oprette en database via http med osCommerce. Jeg har næsten fået det til at virke men jeg mangler lige det sidste trin fejl meddelsen er:

The configuration files do not exist, or permission levels are not set.

Please perform the following actions:
cd /var/www/html/oscommerce/catalog/includes/
touch configure.php
chmod 706 configure.php
cd /var/www/html/oscommerce/catalog/admin/includes/
touch configure.php
chmod 706 configure.php

Jeg har prøvet at give rettigheder med chmod 777 men det hjælper ingenting når jeg har gjort det. Jeg kan se via phpmyadmin han den har oprettet selve databasen er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?????????

ps. JEG KOM TIL AT OPRETTE DEN INDEUNDER ARTIKLER KAN MAN IKKE SLETTE DET??? DET HÅBER JEG:(:(
Avatar billede egonspock Seniormester
06. marts 2004 - 02:47 #1
Har du afviklet de kommandoer, der står du skal? dvs. oprettet de to filer med touch og givet dem 706 som rettighed. 777 er formentlig overkill og vil nok medføre sikkerhedsproblemer senere.
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. marts 2004 - 10:37 #2
ja, det har jeg gjort man det er jo egentlig det samme der står 2 gange men jeg har fuldt vejledningen det virker bare ik:(
Avatar billede the_boss.dk Nybegynder
06. marts 2004 - 11:06 #3
jeg havde læst forkert det er korrekt det der står lukker hermed spøgsmålet
Avatar billede egonspock Seniormester
06. marts 2004 - 11:40 #4
Det kan vel ikke være ekspertens læseres problem at du ikke kan læse rigtigt, og når jeg giver et rigtigt svar, burde du vel give mig de lovede point, på trods af at det var fordi du havde dummet dig ;-) Havde jeg ikke svaret, var du måske ikke kommet til at tænke over hvad der var galt.