Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. marts 2004 - 00:23 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Proliant 3000 RAID Configuration

Jeg søger en RAID configuration utility til en Compaq Proliant 3000. Den skal være bootable, enten på floppy eller cd.
06. marts 2004 - 15:27 #1
1. Det nemmeste er klart at bruge Smart Start, CD'en. Må ikke være nyere end ver. 5.50
2. Hvis du har en Smart Array 3xxx Controller eller nyere, kan det gøres via Rom based setup utility.
3. DOS vejen, neden for er der link til 2 mulighed, men jeg har aldrig prøvet dem, så du må selv læs vejledningen.
http://h18023.www1.hp.com/support/files/server/us/locate/8_1112.html#25
Her er div DOS utils. scroll ned til Software - system management.
download Compaq system configuration utility.
alternativt smart start scripting tool kit.
og læs dig frem.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. marts 2004 - 16:05 #2
Problemet er netop at jeg IKKE har smartstart CD'en. Jeg sidder lige nu og leger med en flok DOS utils jeg fandt tidligere...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. marts 2004 - 16:09 #3
og det virker så desværre ikke. Jeg bruger netop SCU (System Configuration Utility). Denne beder mig indsætte diskette med Array Configuration Utility. Sådan én har jeg også downloaded, men det ser ud til den ikke understøtter Smart Array 3200 controlleren. Så næste step må være at finde ACU'en der understøtter denne controller.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. marts 2004 - 16:10 #4
(og den kan jeg ikke finde - så hjælp ønskes) ;)
06. marts 2004 - 16:41 #5
Kan du ikke Configurere SA3200 via F8, under opstart ? (Jeg kan ikke huske det)
Hvis dig downloader fra den link jeg sendte dig, så skulle 3200 være med.
i ver. 2.49 fra januar 2000, har de added SA431, nyeste ver. er 2.58 fra Januar 2002. ACU, er generelt bagud kompatibel !!
Du kan selvfølgelig, give dig til at browse softpaqs, 2,49 er sp10713.
Ellers må du have fat i en SS.
Hvis det er en 3200, vil jeg anbefale, at du skire dig, at du har nyeste firmware på den.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. marts 2004 - 21:17 #6
Det er kun SCU'en du linker til. Kører man den, beder den om ACU disketterne. Og disse kan jeg ikke finde i en version der understøtter 3200'eren.

SCU disketterne genkender controlleren fint. Men den kan jo ikke konfigurere arrays.

Så jeg søger stadig en nyere ACU. Det ville være rart at kunne komme videre med serveren i morgen. Men går alt galt, har jeg Smartstart CD'en liggende på kontoret. Det betyder blot, jeg først kan komme videre på mandag.
07. marts 2004 - 11:55 #7
Næhh, det har du ret i (Har downloaded for at se det).
Er det ikke bedre at få fat i den SS, du har på arbejdet ??, så får du installeret den ordenligt.
Kunne du ikke have hentet SS, på den tid du har spildt på ikke at have den :)
Du kan jo evt. downloade Smart Start scripting toolkitet, der skulle være en DOS applikation i. Jeg har dog aldrig prøvet at bruge det.
http://h18013.www1.hp.com/manage/toolkit.html
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2004 - 14:29 #8
Jeg har små 45km til arbejde. Det er lidt langt at køre. Jeg sidder igen og hærger google samt diverse p2p klienter for at finde noget brugbart. Vil gerne have serveren op at spille i aften :)
07. marts 2004 - 14:49 #9
I Jylland er 45 km lige omkring hjørnet :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2004 - 21:52 #10
Ikke når man har en bette datter, der også skal ses efter ;)

Jeg er vist desværre nødt til at give op. Så jeg kommer ikke videre før i morgen.
Avatar billede jershauge Nybegynder
08. marts 2004 - 19:37 #11
Hej Michael

Har du fundet det du søgte....??? eller har jeg en Skive(CD & Diskette) som du sagtens kan få (En kopi af) Send mig en mail hvis, du fortsat ønske det.

MVH
Chris Jershauge
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2004 - 20:41 #12
Davs Chris

Problemet er løst. Men tak for tilbudet :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2004 - 20:42 #13
Lukker og slukker... rogerrabbit får lige en slat point for ulejligheden, selvom problemet ikke blev løst. :)
08. marts 2004 - 20:54 #14
Tak, men det havde du nu ikke behøvet, jeg forsøger kun at hjælpe, fordi jeg syntes at det er sjovt, og selv måske lære lidt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2004 - 20:58 #15
Gid alle havde den indstilling til brug af Eksperten :)
Avatar billede jershauge Nybegynder
08. marts 2004 - 21:49 #16
Ja, det er den rigtig indstilling.

:o)

MVH
Chris