Avatar billede pureshit Nybegynder
05. marts 2004 - 21:54 Der er 45 kommentarer og
5 løsninger

Slet en MEGET uslettelig mappe i XP

Hej eksperter.

Jeg har tidligere oprettet dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/441812 men uden held. Så nu prøver jeg en gang til! Læs den lige igennem, så i ved hvor jeg står :)
Det skal siges at jeg har engelsk XP, så jeg nævner tingene på engelsk! Jeg har blandt andet tjekket under brugere, at min bruger står som computer administrator, så det er jeg allerede logget ind som, hvis nu nogen ville foreslå det!
Men altså: Jeg står med en MEGET uslettelig mappe. Syntes selv jeg har prøvet ALT, lige fra http://www.hcma.dk/fjern_uslettelige_mapper.htm til at sætte ild til computeren! MEN INTET HJÆLPER! *VRÆÆÆÆL* Får ALTID acces denied! Please hjælp mig, er ved at blive sindssyg over at se på den skide mappe!
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 21:57 #1
Jeg kan foreslå to ting.

Prøv at slet som administrator i fejlsikker tilstand.

Prøv at sæt disken over i en anden maskine som slave, tag ejerskab med denne maskines administrator conto, og slet den.
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. marts 2004 - 21:58 #2
Også prøvet det her: rd mappenavn /s /q
Bemærk mellemrummene
Avatar billede nimoha Nybegynder
05. marts 2004 - 22:04 #3
Har du prøvet med dr. delete: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete  ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. marts 2004 - 22:15 #4
Hvad er det for en mappe? Skriv hele stien, men erstat brugernavn osv med f.eks. "xxxxx".
Avatar billede pureshit Nybegynder
05. marts 2004 - 22:24 #5
WOW!
1. Hvordan starter jeg i fejlsikker tilstand.
2. HAR prøvet rd mappenavn /s /q, dog i MS-promt
3. HAR prøvet Dr. Delete. Den kan kun tage filer og ikke mapper
4. Hele stien er på min computer: D:\Dokumenter
-Bemærk det er en mappe jeg selv har lavet i tidernes morgen, ikke en Windows har lavet!
Avatar billede nimoha Nybegynder
05. marts 2004 - 22:25 #6
Inden Windows booter op skal du holde f8 nede for at starte i fejlsikret tilstand.
Avatar billede pureshit Nybegynder
05. marts 2004 - 22:49 #7
Okay prøver det lige imorgen. Smutter i seng nu
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2004 - 01:55 #8
hvis dette ikke virker skal du starte op på en linux-floppy, der er nogle af dem der også giver skriveadgang til NTFS-drev. den jeg bruger er ikke længere på forfatterens hjemmeside, men han har lavet en ny som jeg ikke har testet endnu. men  jeg kigger lige med hvordan det går her, og prøver lige at teste hans nyeste.
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. marts 2004 - 03:43 #9
så er der denne opskrift

åben command promt vindue , naviger frem til biblioteket hvor den pågældende mappe ligger ,åben taskmanager ,afslut explorer , slet den pågældende mappe fra command promt vinduet med kommandoen: rd mappenavn /s /q
du ka osse prøve med commandoen del mappenavn eller filnavn
nu har du to vinduer åbne , taskmanager og command promt , i taskmanager vælg>file>new task
skriv explorer og windows er kørende igen :))
Avatar billede hcma Novice
06. marts 2004 - 11:12 #10
Kan du flytte din mappe ??
Flyt den hvis du kan og prøv så at slette.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. marts 2004 - 13:12 #11
Det giver ingen mening at den ikke vil slette mappen.. XPs dokument mappe er:
<windows-boot-drev:>\Documents and Settings\<brugernavn>\Dokumenter (eller "My Documents")

Her er nogle forslag:

1)
<citat af squashguy (spm 441812 19/12-2003 13:07:02)>
"Access denied tyder på NTFS rettigheder"
</citat>

-- Højreklik på mappen og se hvad der er af rettigheder.

2) Boot op på XP cd'en, og vælg "Recovery Console" (mener jeg den hedder). Så skulle du ha' adgang til en form for DOS der understøtter NTFS. Se om du ikke kan slette mappen der.

3)

<citat af fromsej>

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

</citat>
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 19:45 #12
Endnu en masse gode svar!
Har nu prøvet følgende, men desværre uden held:
1. Start op i fejlsikret tilstand, log ind som admin og slet mappen = ACCES DENIED
2. Afslut explorer, åben command promt og slette mappen derfra = ACCES DENIED
3. Min mappe kan IKKE flyttes, og jeg kan derfor ikke slette den derefter!
4. Boote på XP CD'en, vælge recovery console og slette mappen der = ACCES DENIED
-thesurfer: nej det giver nemmerlig ik mening at jeg ikke kan slette mappen!
-mrmox2: Kom endelig med mere info angående din Linux teori :)
-En sidste ting for nu, så har jeg højreklikket på mappen for at se rettighederne, men syntes ikke jeg kan finde frem til det.
Håber ik i har givet op endnu!
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. marts 2004 - 19:58 #13
Næh;) hvor ligger mappen, altså komplet sti og det hele?
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 19:59 #14
Læs min første kommentar 05/03-2004 22:24:11 punkt 4 :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. marts 2004 - 20:06 #15
Klart, kunne have læst det hele;)Du har sikkert prøvet den metode her, men alligevel. Du står på d drev. D:\ rd dokumenter /s /q
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 20:14 #16
Prøvede lige igen for en sikkerheds skyld, og fik desværre stadig Acces denied... Skal jeg bare droppe det, og kyle HD'en i den nærmeste vulkan? Har også prøvet med slettelak på skærmen, men så snart jeg scroller kommen den STADIG frem! HVAD SKER DER!!!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2004 - 20:34 #17
http://www.mox.roswall.com/ntfsboot.htm
her har jeg lavet en vejledning og det virker 100% for mig, både XP og 2k med seneste service pack
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2004 - 20:53 #18
dvs, det har virket til det jeg plejer at bruge det til, nulstille administratorpasswords og hente filer ud fra ødelagte installationer eller se filer som jeg ikke har rettigheder til. linuxkommandoen rm og rmdir virker ik med den diskette jeg plejer at bruge. jeg kigger lige på det når jeg har tid, men det bliver ikke lige i aften. jeg har ikke prøvet deres CDer, men det er jo en skrabet linuxinstallation der kan være på en diskette, så måske er CDerne bedre. men som sagt hører du fra mig, hvis du ikke finder på andet i mellemtiden.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. marts 2004 - 20:59 #19
Nu spørger jeg måske dumt; men er mappen tom?
I så fald, har du prøvet at slette den via kommando prompten (cmd) ?
Gå ind på stien og skriv: "del mappens_navn"
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. marts 2004 - 21:07 #20
Hvis du har en w98 bootdiskette, kan det måske gøres fra den -et langskud,indrømmet;)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. marts 2004 - 22:26 #21
hmm, tænker på at mit indlæg måske virkede lidt poppet. vil lige sige at der jo ikke er tale om er brugervenligt hackertool som din lillebror eller nevø henter for at lave sjov. det er et seriøst værktøj som kan give værdifuld hjælp til genoprettelse af vigtige oplysninger.
og så var det faktisk først da jeg klippede linket ind jeg så at der ikke var slettekommandoer med i min vejledning - og så tjekkede jeg den lige, og det virker ikke lige umiddelbart. men jeg skal nok vende tilbage.
pureshit> fedt tip med slettelakken :-) den ka jeg li
magictouch> du siger noget, faktisk står der intet sted at partitionen er ntfs, det er kun noget vi gætter på. hvad siger du pureshit
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 23:18 #22
He he, ja den er sgu ikke nem den her!
1. bbrockie: Ja mappen er tom, og har lige prøver at skrive dit eksempel i cmd, men det virker desværre ikke :-(
2. mrmox2: Sad og skimmede din vejledning til det det Linux trip igennem, og må indrømme jeg ikke fik fat i ret meget. Blev meget i tvivl om hvilken fil (filer?) jeg skulle hente. Kom ind på download-siden (http://ntpass.blaa.net/), hvor jeg som sagt ikke kunne hitte ud af hvad jeg skulle hente... Men hvis du ik har så meget styr på det endnu (ikke ment fornærmende) så må jeg/vi vist hellere vente om se hvad der sker. Jeg smutter snart i seng igen drenge
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 23:20 #23
Forresten så ja, HD'ens filformat ER NTFS!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. marts 2004 - 23:25 #24
Er du sikker på at mappen ikke er sat til "Read-Only" ? - Prøv at højreklik på mappen og se under egenskaber/properties. Hvis der er et flueben dér; fjern det så og slet mappen
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 23:29 #25
Ja det er selvfølgelig fair nok du tjekker op på det, men det var nu det første jeg tjekkede :) Men iøvrigt det mærkelige ved denne mappe er egentlig at man INTET, jeg gentager INTET kan gøre med den. Den kan ikke flytter, omdøbes, SLETTES, ændres på nogen somhelst måde overhovedet, hvilket også indebærer at man ikke kan slå skrivebeskyttelse til eller fra. Så fir jeg bare beskede Acces Denied hvis jeg prøver!
Avatar billede pureshit Nybegynder
06. marts 2004 - 23:30 #26
Der kom vist lige et par stavefejl eller to :) er sgu ved at være træt
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. marts 2004 - 00:34 #27
hej pureshit - no bad feelings. jeg lavede egentlig vejledningen oprindelig med tanke på folk der ikke kendte linux, så der må være noget galt med pædagogikken hvis jeg ikke kan formulere det ordentligt + plus at linket til downloadsiden ikke henviser til rawrite som der egentlig står. jeg retter det på et tidspunkt. det image som jeg angiver som mit foretrukne virker og giver writeaccess til ntfs-partitioner, bl.a. kan jeg oprette en ny mappe, men som jeg monterer partitionen lige nu kan jeg ikke slette den igen, og derfor er det hele ligegyldigt indtil jeg får prøvet de andre disketter. så vender jeg tilbage. det er noget af en hård nød.
men jeg prøver lige med et langskud også. der er faktisk en del indlæg her på eksperten om folk der oplever at adgangen til mapper ændres. mit langskud er at  det er noget der sker i registreringsdatabasen, og at ændringen skyldes begrænsninger der. i win2k kan man ændre rettighederne til de enkelte nøgler, det kan man vist ikke i xp (så langt jeg kan se). Derfor tror jeg det enkleste er at smide harddisken over i en anden pc (og ik i en vulkan), helst med win2k ellers med xp, og slette den derfra. det forekommer mig at det skal gøres med lidt forsigtighed, fordi der pludselig blandes andre brugerprofiler ind i det. undgå derfor at røre andre mapper end lige præcis den der skal slettes. den skulle du imidlertid kunne overtage ejerskabet for og derefter slette. er der nogle af jer andre der har kommentarer til dette?
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. marts 2004 - 05:32 #28
da vi er inde på linux "løsninger" og hvis du har en rimlig internet-forbindelse ka jeg anbefale (osse for en anden gangs skyld...)at hente Knoppix/Dappix (Knoppix=engelsk,Dappix=dansk)som er et linux system der kører fra en cd-rom (rimlig genialt) fidusen ved denne metode  er at man har en grafisk brugerflade (som er nem at gå til) og undgår at komme til at lave "hovsa'er" når man sidder og roder i en promt.Kig her hvis du syntes det er någet http://tyge.sslug.dk/knoppix/ (yes,heftig download), ka osse købes for en 20,- hos http://www.linuxpusher.dk/knoppix.php
Avatar billede cp1 Nybegynder
07. marts 2004 - 08:10 #29
her er der screenshots af Knoppix Desktop
http://www.phpmp.com/photos/album03
og her af Knoppix der booter
http://japj.net/~japj/projects/bochs_plex86/knoppix/
Avatar billede pureshit Nybegynder
07. marts 2004 - 22:38 #30
Jeg har faktisk allerede kendskab til Knoppix. Har prøvet det for nogle mdr siden, og har det også til at ligge på en CD et sted. Men teorien er da egentlig udemærket, så jeg vil lige prøve det engang ved nærmeste lejlighed.
Jeg iøvrigt tjekket op på, om mappen står på "Read Only", og det gør den rent faktisk. Men problemet er så endnu engang at jeg ikke kan ændre noget somhelst ved mappen. Hvis jeg slår read only fra, og trykker OK, så står den og tænker lidt over det, og siger så ACCES DENIED! AAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGH!!!
Avatar billede ianm Nybegynder
07. marts 2004 - 23:28 #31
Højerklik på mappen,tryk på egenskaber/skriv op hvor mappen er plaseret/tryk på Denne computer/lokal disk feks C: hvis det er den du bruger/flyt din umulige mappe ved at makere den med højer mussen knap og hold den nede medens du flytter mapen op i Document and setings/når det er lykkes/maker mappen og slet.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. marts 2004 - 23:56 #32
har du ik en anden pc du kan putte den i?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 02:35 #33
jeg har lavet en billed-serie der viser hvor nemt det gøres med Knoppix ;)
http://firewalker.1go.dk/index.html
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. marts 2004 - 18:04 #34
cp1> Putter man bar cd'en i, og så kører knoppix, uden installation?
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. marts 2004 - 18:51 #35
thesurfer>> jeps lige præsis ;) har man mange ram ka man når man står i boot-promten
skrive, knoppix toram ,det tar så lidt længre tid at loade systemet,men køre
tilgengæld hurtigere når man kommer ind på desktoppen (læser ikke så meget på cd-rommen)det er en rigtig fin måde at få set et linux system på,netop fordi man ikke skal installere någet som helst ;) når man er færdig logger man ud og systemet beder en om at fjerne cd-rommen og trykke på enter hvorefter den slukker for maskinen,når man derefter booter op igen er der intet spor af knoppix ;)
Ps.hvis man bruger DHCP på sin internet-forbindelse er det meget nemt at komme på nettet osse,i startmenuen finder man configure networkcard klikker på det og den spørg om man vil bruger DHCP, man svare ja og så er det bare at logge på(hvis man gør det)og ellers er det bare at surfe derudaf ;)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. marts 2004 - 21:12 #36
cp1> bemærk at der i dit ex er tale om vfat-partition. jeg kan ikke få knoppix til at montere en ntfs som rw, men har heller ik prøvet vildt meget. følger med.
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. marts 2004 - 01:39 #37
jeps det har du ret i,syntes jeg havde set at der var/er rw adgang men det er der kun med capitations...men denne distro sq ku gøre det
http://overclockix.octeams.com/ og den nye knoppix3.4
Avatar billede mr.mox Nybegynder
11. marts 2004 - 15:51 #38
Hej Pureshit.

Havde en tilsvarende dum mappe, prøv at højreklikke på mappen, vælg Egenskaber, sikkerhed, Avanceret og fjern flueben i Arv-bla-bla...(nederst), sæt i stedet flueben i Erstat -bla-bla.... og sæt fuld kontrol på den aktive bruger, så skulle den kunne slettes.
Avatar billede pureshit Nybegynder
11. marts 2004 - 16:00 #39
Hey mr.mox! Det lyder interessant dit bud. Har lige kigget på det, men kan ikke finde fanebladet sikkerhed? Når jeg vælger egenskaber kan jeg vælge: general, sharing og customize (Jeg har engelsk XP hvis ik du var klar over der) Har før hørt i denne tråd det med sikkerhed, mem den er der ikke!?? Skal jeg aktivere et eller andet for at se den, eller er den lige foran næsen af mig, og det er så bare mig der ik kan se en pind?
CP1: Jeg undskylder meget, men har ikke prøvet din Knoppix/Dappix teori af endnu. Har sgu haft så travlt, men håber på at komme til det idag!
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. marts 2004 - 21:25 #40
billeder fjernet
Avatar billede nimoha Nybegynder
26. marts 2004 - 19:51 #41
Hvis det ikke er lykkes for dig endnu, så prøv at bruge dette tool. Det er næsten det samme som Dr. Delete, men det her kan også slette mapper:

http://home8.inet.tele.dk/fbj/TheKillBox.exe
Avatar billede pureshit Nybegynder
27. marts 2004 - 16:25 #42
n_jay: Jeg kan heller ikke få The KillBox til at slette mappen, så jeg er efterhånden ved at opgive at komme af med min mappe. Skal jeg ik bare få lukket for spørgsmålet, eller er der nogle af jer der har en afslutende kommentar Hvad med dig mrmox2, er der noget nyt med din Linux teori?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. marts 2004 - 00:21 #43
jeg kan ikke få min diskette til at lave andet end knoppix - jeg kan oprette dokumenter og mapper og kopiere dem, men ikke slette dem igen (troede at skriveadgang automatisk betød at man også kunne slette - men tog fejl).
som jeg lige umiddelbart kan læse indlæggene er der to ting der ikke er prøvet endnu: 1) at få fanebladet sikkerhed frem (deaktivere simpel fildeling under Denne computer - funktioner - mappeindstillinger og fanen vis - hvis det er xp home skal du starte op i fejlsikret og logge på som administrator) og 2) smide harddisken i en anden computer. begge dele skulle have noget for sig. prøv lige det først.
Avatar billede pureshit Nybegynder
28. marts 2004 - 00:33 #44
jeg har først igår fået muligheden for at smide harddisken i en anden com, da farmand lige har investeret i en ny spand. Så det skal jeg selvfølgelig lige have prøvet imorgen eller i hvert fald snarest. Dit punkt 1 må jeg indrømme jeg ik kan få til at funke. Vi er enige om at jeg skal have fat i fanebladet sikkerhed, hvilket jeg aldrig er stødt på... Men som du skriver CITAT: "deaktivere simpel fildeling under Denne computer - funktioner - mappeindstillinger og fanen vis" det kan jeg ikke få til at passe. Kan ik finde noget der hedder funktioner under denne computer, også selvom jeg har engelsk XP... Kan/vil du ik forklare nærmere?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. marts 2004 - 10:16 #45
xp home eller pro?
start - denne computer - funktioner - mappeindstilllinger og fanen vis, sådan ser det ud i min xp på dansk, hvad sker der når du åbner denne computer, får du ikke drevene og nogle valgmuligheder for oven?
på xp pro kan du komme ind i administrator ved at trykke to gange ctrl-alt-del ved logonskærmen og så skrive administrator og kode. i home får man kun adgang i fejlsikret.
jeg kan faktisk ikke forklare mig nærmere, men tag først lige og skriv hvad du ser hvis du vælger start - denne computer eller this computer eller hvad det nu hedder - evt skal du trykke F11 for at se valgmulighederne (jeg har følgende rullegardiner filer - rediger - vis - forestukne - funktioner - hjælp) skriv hvilke du har
Avatar billede pureshit Nybegynder
28. marts 2004 - 12:37 #46
Så nu lykkedes det mig at deaktivere simpel fildeling!!! Men hvis det skulle være en mulighed der gør jeg burde kunne slette mappen, så må jeg desværre skuffe endnu engang. Mappen kan ikke slettes. Men var der et andet formål med det?
Tror lige jeg her iaften vil prøve at smide Harddisken over i min fars com. Når jeg gør det, skal jeg ikke gøre andet end bare at smide den i - starte op - og så prøve at slette mappen, vel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2004 - 12:42 #47
Med deaktiveret simpel fildeling kan du jo nu højreklikke på mappen og egenskaber og vælge at overtage ejerskab - nu BURDE du kunne slette mappen.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. marts 2004 - 20:28 #48
jeps - når du overtager ejerskabet (fanen sikkerhed og skulle du kunne slette - og det kan også godt være at du er nødt til at overtage ejerskabet når du sætter den i din fars com (hvis det er xp home skal du som sagt logge på som administrator for at se fanen sikkerhed). men husk, at du ikke skal overtage ejerskab eller rode med rettigheder når harddisken er i din fars maskine - så kan du få prob bagefter.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. marts 2004 - 20:29 #49
hov, det smuttede. der skulle stå (fanen sikkerhed og vælg avanceret og så fanen ejerskab)
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. juni 2005 - 21:50 #50
Hej Allesammen.

UNDSKYLD DER ER GÅET OVER ET ÅR!
Det er edderrøvme dårligt - jeg ved det :)
Sagen er den, at jeg i tidernes morgen blev så hidsig over dette problem, at jeg i min vrede blokkede alt hvad der havde relationer til den mappe ude af mit sind :-)
Det korte af det lange er, at jeg aldrig nogensinde fik slettet mappen. Ja det kunne sku nok ikke lade sig gøre ligemeget hvad! Men der skete det "heldige", at hard disken en dag stod af! Hvem ved, det kan være at mappens forbandelse havde spredt sig til hele disken, så den valgte at tage livet af sig selv? Jeg ved det ikke - og idag kan det også være ligemeget, da jeg nu kører med SATA diske som også meget bedre end den gamle lorte-disk!
Anywayz, 1000 tak for jeres hjælp, hvis altså i overhovedet kan huske at i har hjulpet mig. Jeg har haft svært ved at hitte ud af hvordan jeg skulle uddele pointene, så jeg har simpelthen valgt at dele dem ud, til de fem som dengang lagde et svar. Håber det er fair nok...

Kan i passe på jer selv.

Mvh Simon / pureshit