Avatar billede t0pd0g Nybegynder
05. marts 2004 - 12:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router/Accesspoint

Hejsa Gutter

Der hjemme sidder jeg på internt netværk hvilket vil sige at jeg har et netværksstik i vægen. Jeg har en lille 8 port switch sat på til når der kommer venner på besøg og det fungere fint. Nu har jeg så lige bestilt en lap med wireless lan og det vil jeg jo gerne udnytte. Hvad vil være den bedste løsning med hensyn til accesspoint/router?

Så vidt jeg selv kan regne ud burde det være rimeligt at smække et accesspoint i en af portene på min switch - men jeg aner jo heller ikke noget om det :)

Hvis der skulle side en med viden om et specifikt produkt som kan anbefales ville det også være super lækkert :D

Mvh t0P
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
05. marts 2004 - 12:30 #1
rimeligt = rigeligt!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 12:32 #2
Et accespoint er nok. og det betyder faktisk ikke det stor hvilket produkt du køber. Hvis du vil have god hastighed, skal du kikke efter er 802.11G dual channel accesspoint. Dette vil typisk være lidt dyrer end en 11b eller 11g single channel, men din båndbrede bliver næsten dobbelt så stor hvis du har dual.

Kik f.eks. på Linksys wirreles G der har fået meget god kritik i anmeldelser
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
05. marts 2004 - 12:33 #3
min lap har kun b.. :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 13:12 #4
så vil jeg anbefale at du køber et accesspoint derkan håndtere begge standarder, så er du rimeligt sikret på fremtiden (hvis fremtiden begrændses til de næste max 2 år)