Avatar billede boheme Nybegynder
05. marts 2004 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

deling af filer

Jeg er koblet op på et lokalt netværk hvor det som regel ikke er noget problem at dele filer. Men jeg har en computer hvor jeg ikke kan dele filer. Jeg kan godt dele den ud fra computeren, men når jeg så prøver at få adgang fra en anden computer så spørger den efter brugernavn og password, men jeg har ikke angivet nogen steder at der skulle være et password til filen - kan for i øvrigt heller ikke se hvor man i XP kan tildele den sharede fil et "password. Jeg har prøvet at give "permission" til de pågældende computere - men uden held. Nogen forslag Tak
Avatar billede azer Nybegynder
05. marts 2004 - 12:29 #1
Jeg har haft samme problem.....! Det er skide irriterende!>:(

Jeg måtte gå og auto opdatere ip adressen og det måtte dem på mit netværk også... men det lykkedes til sidst..! så prøv det;-)
Avatar billede boheme Nybegynder
05. marts 2004 - 13:13 #2
Hvordan opdaterer man sin ip adresse?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2004 - 13:40 #3
1. Du fornyr din ip-adresse ved at gå i dosprompten og skrive: Ipconfig /renew.
2. Du skal oprette en brugeraccount på begge maskiner som du bruger til at logge på med- så spørger den ikke om password. Brug samme brugernavn og password som til login.
Avatar billede boheme Nybegynder
07. marts 2004 - 09:54 #4
Når jeg prøver at forny min IP adresse får jeg beskeden "the operation failed as no adaptor is in the state permissible for this operation" ???
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 10:20 #5
Det password den spørger om er windows login passwordet på den pågældende pc. Du skal oprette en tilsvarende account med samme brugernavn/password på den pc du logger på fra. Nu bør den logge på automatisk.
Har du gjort det sidste jeg skrev?
Avatar billede boheme Nybegynder
07. marts 2004 - 10:34 #6
Det kan jeg ikke forstå skal være nødvendigt! for det har vi jo ikke gjort på de andre maskiner eller hidtil på denne. Men jeg har faktisk løst problemet nu, efter meget søgen fandt jeg et lignende spørgsmål her på eksperten, og det fungerer nu efter at jeg har slået simple filesharing fra og til! http://www.eksperten.dk/spm/428780
Men jeg takker for hjælpen.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 10:53 #7
Ok mnagler du noget til netværksopsætning kan du læse det her
http://www.eksperten.dk/artikler/198