Avatar billede slumse Nybegynder
04. marts 2004 - 22:04 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Langsomt DVD-Drev

Hej...

Af en eller anden årsag, så er der gået noget galt med mit dvd-drev. Når jeg prøver at ligge noget ind fra en cd eller dvd så går det mega langsomt og computeren arbejder ekstremt langsomt. Er det et nyt dvd-drev eller er der nogen der ved noget?
Avatar billede stig3 Mester
04. marts 2004 - 23:02 #1
Prøv med en clean bot og se om problemet også er der:
- Klik Start->Kør, skriv msconfig og klik OK
- Under fanebladet Start skal du fjerne alle flueben
- Klik OK og genstart
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2004 - 23:16 #2
Er drevet/drevene sat til at køre dma?
Åben enhedshåndtering (højreklik "denne computer"->egenskaber->hardware->enhedshåndtering).
Gå ind på ide ata/atapi controllere og dobbeltklik den enkelte kanal. Under avancerede indstillinger sætter du det/dem til "dma hvis tilgængelig":
http://www.chalde.frac.dk/dma.jpg

Pas på med brug af stig3´s metode. Det kan f.eks få din firewall eller antivirus til ikke at starte op. Så brug kun msconfig hvis du ved hvad der skal slukket for.
Avatar billede slumse Nybegynder
05. marts 2004 - 14:56 #3
jeg har tjkket om den kører DMA. Jeg sætter den godt nok til at køre "DMA, hvis den er tilgænglig". Men den bliver ved med at skrive PIO neden under.... Mine to harddiske og min brænder kører fint DMA
Avatar billede slumse Nybegynder
08. marts 2004 - 23:52 #4
Jeg geninstallerede simpelthen bare den kanal dvd drevet var i, og det hjalp...