Avatar billede prowler Nybegynder
04. marts 2004 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Bannervisninger pris?

Hej eksperter, jeg ville lige høre om I har nogle bud på, stadartpriser for bannervisninger på en hjemmeside er?

Jeg går ud fra at priserne somregel er fastsat efter hvor meget traffik, der findes, men problemet er, at det er en hjemmeside under udvikling, så der er ikke nogle faste tal på anvisninger endnu...
Avatar billede exp Juniormester
04. marts 2004 - 21:04 #1
Meget lidt... idag afregnes de fleste bannerreklamer efter CPC-princippet (Cost-per-click), hvor brugeren kun betaler når der klikkes på banneret..
Avatar billede freeman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:06 #2
Så er der ikke så mange muligheder...

1. Du kan vente, indtil du har noget håndfast.. x antal unike hits / bannercliks.

2. Du kan registrer dig hos en af de mange hvor du kun får penge pr. klik og osv.. F.eks den største Tradedoubler.com

3. Kan ikke komme på mere pt ;)
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2004 - 21:38 #3
Jeg vil du ikke sige at "de fleste" kører med CPC - der er stadig masser af steder hvor der betales for X-antal visninger - fx jubii! Så sent som i denne uge hørte jeg et "tilbud" fra jubii der beløb sig til 45 øre pr. visning.

Men det er helt korrekt at det mest optimale for køberen er CPC - og det princip kører fx google med og der ligger en pris på alt mellem få ører og nogle kroner pr klik alt efter hvor interessant søgeordet er og hvor mange ordre der har købt det søgeord.

Jeg vil mene det er svært at komme med nogle bud - for det afhænger af målgruppe, antal visninger, hvad siden omhandler, hvor god en sælger man er etc... så alt mellem et par ører pr klik til nogle kroner pr. visning :)
Avatar billede prowler Nybegynder
04. marts 2004 - 21:57 #4
Ok... jeg kan om ikke andet afsløre, at det er et lokalt pizzeria i Herning. Siden henvender sig til primært til unge. Hvis jeg nu slynger nogle få ideer ud angående bannervisning, så kan det være det giver et bedre billede af prissammensætninger m.m.

Man kunne antage, at man skulle have fat i de lokale sportsforretninger og tøjbutikker, f.eks. Intersport og Jack & Jones. Eller f.eks. en lokal netcafé eller lignende, hvor meget burde man sige det skulle koste pr. måned (eller pr. click) eksempelvis? (Hvis det er en netcafe, kunne man jo også give visse fordele med i prisen) Men sådan umiddelbart for et "standart-pizzeria"?    ;)
Avatar billede exp Juniormester
04. marts 2004 - 22:04 #5
Så vil jeg hellere anbefale, at i aftaler en fast pris (år(kvartal/måned), og så får de en reklameplads, fx 125x125px på forsiden.
Avatar billede freeman Nybegynder
04. marts 2004 - 22:08 #6
Ja, exp's forslag er ikke dårligt. Jeg vil anbefale at I starter med at tegne et kvartalspris med annoncørene.. Eks. 500-1000kr for 3 mdr.. Dernæst kan I bevise hvor mange / lidt besøgende i har haft, og derved, kræve en højere beatling hvis I mener besøgstallet lever op til det :)
Avatar billede prowler Nybegynder
04. marts 2004 - 22:17 #7
Ok, jeg er totalt noob, hvad dette emne angår - håber i kan bærer over med mig :)

Men altså... hvis nu man laver plads til et banner på hjemmesiden, vil man så ikke typisk skrive noget i stil med "Få dit banner vist her - Ring og få et godt tilbud" eller noget i den stil? Eller er det bedre, simpelthen at opsøge forretningerne m.m. og gøre dem opmærksom på, at der er en ledig bannerplads?

Freeman>> Det lyder som en god idé (er det 125x125 vi taler om her?), men hvis nu man er totalt uvidende om, hvad "mange" antal besøgende i forhold til 1000 kroner hvert tredje måned er, hvad gør man så ;) Har du et antal du liiiiige kan slynge ud af ærmet som et godt bud?
Avatar billede exp Juniormester
04. marts 2004 - 22:23 #8
Det er en god idé at gøre begge dele - altså lave et banner, og så kontakte nogle *relevante* firmaer... altså fx den lokale videoshop.

Sig så fx 3-500kr for de første 3 måneder, som et velkomsttilbud..., herefter x kr.
Avatar billede freeman Nybegynder
04. marts 2004 - 22:28 #9
prowler>>

Ang. det med om du skal lave bannere med "køb denne plads" eller lign, så jo, det kan du gøre, men det skal kun være for at dem som du går hen til og tilbyder reklamepladsen kan gå ind og se hvor det er. Jeg tror ikke på at du får nogen henvendelser på et banner med "køb denne plads" eller lignn...

Det med tal er som sagt meget vanskeligt, og kan ikke vurderes før siden er oppe og banneret er lave (og statistikken over besøgende ligger klar)
Hvis du skal ud og sælge pladsen tidlig, altså før du har dokumenteret besøgende, synes jeg at du skal slå på selve værdien i at de ser en Intersport reklame når de går ind og bestiller pizza.. Hvis de klikker på det er det en god til, men det primære er at de ser den..

Jeg synes ikke at det er urealistisk med 1000kr for 3 mdr, hvis man nu forventer at op til 5000 "unikke besøgende" besøger siden..
Avatar billede freeman Nybegynder
04. marts 2004 - 22:29 #10
Forøvrigt, at fortælle om målene med siden.. " Vi forventer at få x antal besøgende er ikke en dårlig ting når du skal give et tilbud ".. hvis du ikke får det, så har du jo ikke sagt noget forkert, dine forventninger var bare lidt for høje :)
Avatar billede prowler Nybegynder
04. marts 2004 - 22:44 #11
Tak for svarene, det kan jeg virkelig bruge til noget....!
Avatar billede prowler Nybegynder
04. marts 2004 - 22:45 #12
Exp... du må gerne lige smide et svar, hvis du gider ;)
Avatar billede exp Juniormester
04. marts 2004 - 23:16 #13
c",)
Avatar billede freeman Nybegynder
05. marts 2004 - 21:10 #14
Godt at du kunne bruge svarene til noget :o)