Avatar billede cagge Nybegynder
04. marts 2004 - 19:49 Der er 4 kommentarer

Canon S520 - Ikke alle farver?

Den ovennævnte printer har stået stand-by i et par måneder, og nu printer den ikke alle farver tiltrods for rigeligt "blæk". Jeg har kørt renseprogrammet, men uden succes - derfor tror jeg ikke det kan løses den vej. STORT problem for mig. Hvad gøres?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2004 - 10:57 #1
Blæk tører med tiden og danner klumper og propper.

Det lyder meget til, at du skal ud og have ny blækpatroner.

Husk at skrive en testside ud et par gange om måneden for at vedligeholde den.

Du kan evt. prøve alle husrådene på blækpatronerne:

Rens med sprit
Læg patronen i næsten kogende vand
Lunkent vand med eddike i
Slyng patronen rundt med dysserne forest i en plasticpose (som salatslynge).

Personligt har jeg haft bedst held med det kogende vand. Men det er desværre relativ sjældent at det virker ordentligt...
Avatar billede nikkib Nybegynder
05. marts 2004 - 22:47 #2
Fjern dine blækpatroner og lav 3-4 "Grundig rensning". Sæt derefter blækpatronerne tilbage og lav en "Grundig rensning" til.
At skifte dine blækpatroner vil ikke hjælpe da det er dyserne i printhovdet der tilstopper og printhovdet sidder for sig i denne printer.
Avatar billede cagge Nybegynder
17. april 2004 - 18:20 #3
Så er jeg her igen !!
Nikkib - jeg har prøvet dit forslag, og det gav en klar forbedring, men det er nu den sorte farve, der ikke bliver udskrevet. Der er masser af farve og ved printerhovedet er der fugtigt.
Skal jeg måske købe nyt printerhoved ?
Avatar billede nikkib Nybegynder
18. april 2004 - 01:11 #4
Inden du køber et nyt printhoved så prøv at tage printhoved ud. Tag en viskestykke med vand på og tør så det overskydende blæk væk og lav så rensning med den sorte farve igen et par gange. Hvis det ikke virker så skal der nok et nyt printhoved til.