Avatar billede robopolle Nybegynder
04. marts 2004 - 15:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Subnet klasse A netværk til et ligende klasse B netværk.

Jeg skal skrive om et Klasse A netværk som er blevet subnettet med en maske til at ligne et klasse B netværk, på den måde at det er delt op i flere afdelinger. Altså en afdeling kan have ip adresserne 15.21.xxx.xxx og en anden kan have 15.25.xxx.xxx. Hvor x repesentere de ledige pladser der er til klienter som skal have tildelt en Ip adresse.
Nogen der kan hjælpe mig med at finde oplysninger til at beskrive dette?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. marts 2004 - 16:51 #1
http://www.learntosubnet.com/

Ellers spørg løs. Hvis du har nogle præcise spørgsmål (evt hvis du ikke forstår hvad de skriver) så bare spørg.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
05. marts 2004 - 11:31 #2
Hvor meget skal du skrive om det, og hvor langt i dybden skal du. Skal du lave bit udregninger for at vise udregningen til hvert enkelt subnet, eller skal du bare skrive lidt overordnet om det?
Avatar billede robopolle Nybegynder
05. marts 2004 - 16:14 #3
Jeg skal ikke alt for meget i dybden. Jeg skal bare beskrive hvordan det fungere og hvad det går ud på.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
05. marts 2004 - 17:40 #4
Hvis du skal beskrive hvordan det fungere skal du jo også lave eksempler med hvordan en router læser bit'ne.... Eller er jeg helt skæv på den?
I hvilken sammenhæng skal du skrive opgaven? Er du igang med en udd. til datafagtekniker / IT-supporter?
Avatar billede robopolle Nybegynder
05. marts 2004 - 21:35 #5
Det er en opgave til en IT-teknologisk uddandelse.