Avatar billede hapseren Nybegynder
04. marts 2004 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brænder langsomt

Hejsa.

Jeg har en LG brænder som brænder med 4X hastighed.

Problemet er at jeg tidligere har brædt med den forventede hastighed 16-17 minutter oer DVD, men efter en geninstallation så er den i omegnen af ½time om at brænde en DVD. Jeg vælger selvfølgelig at den skal brænde med 4X hastighed i Nero, men lige meget hjælper det.

Nogle gode forslag til hvad problemet kan være?
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2004 - 12:00 #1
Er den sat til at køre dma?
Åben enhedshåndtering (højreklik "denne computer"->egenskaber->hardware->enhedshåndtering).
Gå ind på ide ata/atapi controllere og dobbeltklik den enkelte kanal. Under avancerede indstillinger sætter du det til "dma hvis tilgængelig":
http://www.chalde.frac.dk/dma.jpg

Evt opdatér chipset drivere (finder du på bundkort producentens hjemmeside).
Opdatér windows via www.windowsupdate.com
Avatar billede hapseren Nybegynder
04. marts 2004 - 12:11 #2
Doh, så kan man lære at kigge efter 2 gange. Skulle lige til at skrive at det havde jeg kigget efter, så det ikke var derfor, besluttede mig for lige at tjekke igen og så står den til PIO. Så simpelt kan problemet være. Jeg pudser brillerne og siger tak :D

Hvis du skriver et svar så får du lige pointene :)
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2004 - 12:16 #3
Det var så lidt :-)
Tjek lige om det viker før du giver point (bare lige for at være sikker).
Avatar billede hapseren Nybegynder
04. marts 2004 - 12:32 #4
Jo, den er god nok nu. Takker :)