Avatar billede goje Nybegynder
04. marts 2004 - 11:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reference til iFrame fra indhold af iFrame

Er det muligt at trække en reference til den iframe som et dokument er i fra selve dokumentet og sende den videre til parent så parent kan tilgå funktioner i indholdsdokumentet i iFramen?
Avatar billede lybech Nybegynder
04. marts 2004 - 11:14 #1
ja
Avatar billede goje Nybegynder
04. marts 2004 - 11:19 #2
.. hvordan?
Avatar billede roenving Novice
05. marts 2004 - 01:16 #3
Ikke for at genere dig, goje, men har du kigget på dit spørgsmål, og lybechs fuldstændigt korrekte svar ?-)

-- en anden gang, skulle du måske være lidt mere offensiv, når du spørger: Hvordan kan jeg !-)

-- og så er svaret dybt afhængig af den situation, som brugeren er i, når du har behovet, så du må lige uddybe en anelse ...

Generelt set er det sådan. at window-objektet giver adgang til alt, som det indbefatter, så eksempelvis:

onclick="parent.location.href=this.form.nytsted.value" giver parent-vinduet en ny location ...

onclick="window.ditIframenavn.dinFunktion(location.href)" overfører denne sides location til en funktion, som findes i iframen !-)

-- Bemærk dog, at den slags scripting ikke er mulig, hvis ikke dokumenterne er defineret i samme domæne !o]
Avatar billede goje Nybegynder
05. marts 2004 - 23:59 #4
Hej roenvig ..

Du har ret .. hans svar var korrekt, men ikke særligt informativt, så i den forbindelse burde hans sunde fornuft nok have sagt ham at jeg søgte efter mere.

Men anyways, jeg har fundet fejlen. Det hele var som det skulle være, jeg havde bare stavet den funktion jeg skulle kalde på objektet forkert. Så kan jeg lære det! :o)