Avatar billede straszek Praktikant
03. marts 2004 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

fjern ældste fil

Jeg har en webserver, der hver nat upload en backup til min filserver. Der bliver taget tapebackup af filserveren.

Jeg vil gerne have hjælp til at sammensætte et script, der en gang i døgnet fjerne den ældst fil i home/backup.

Søren
Avatar billede crax Nybegynder
04. marts 2004 - 15:37 #1
Denne linje sletter den ældste fil i kataloget /home/backup :
ls -xrt /home/backup/ |cut --fields=1 --delimiter=' '|xargs rm $1

Put den ind i et script:

---
# deleteOldest.sh
#!/bin/bash
ls -xrt /home/backup/ |cut --fields=1 --delimiter=' '|xargs rm $1
---

og kør den fra cron:
crontab -e
0 1 * * * deleteOldest.sh

Ovenstående køres hver nat kl. 1. Lav selv om på tidspunktet :)

Håber det kan bruges!

/Crax
Avatar billede straszek Praktikant
05. marts 2004 - 16:53 #2
Det virker ikke helt efter hensigten.

Jeg havde i /home/backup/ før jeg kørte sciptet backup fra den 26, 27, 28, 29, 1, 2, 3,4, og 5

Efter scriptet havde kørt var der kun d. 26, 29, 2 og 5 tilbage.
Avatar billede straszek Praktikant
07. april 2004 - 14:20 #3
lukker
Avatar billede straszek Praktikant
05. maj 2004 - 14:08 #4
lukker