Avatar billede william_munny Nybegynder
03. marts 2004 - 13:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Minimum installation af Oracle

Jeg er ved at lave en "Fat klient" hvor jeg skal i kontakt med en Oracle DB som ligger på en Server som kører Oracle 9.0.1.1.1. Jeg kontakter databasen ved hjælp af ADO. Hvad skal der være installeret på klient PC'erne som absolut minimum for at dette skal kunne lykkes ?
Avatar billede trer Nybegynder
08. marts 2004 - 21:12 #1
SQL*NET og JDBC/ODBC drivere mv.  Du burde kunne vælge denne absolutte minimum via Oracle Installer.

Du skal nok også patche klienterne op til minimum 9.0.1.2 - der er svjh en bug i 9.0.1.1 der gør at du har problemer med at opnå forbindelse.
Avatar billede william_munny Nybegynder
09. marts 2004 - 15:47 #2
Der er ikke nogen direkte minimums installation, men derimod nogle komponenter man kan vælge imellem. Kunne godt tænke mig at vide lige præcis hvilke der skulle installeres.
Gør det sig oxo gældende at hvis serveren er 9.0.1.1, at man har svært ved at forbinde sig ?
Avatar billede trer Nybegynder
10. marts 2004 - 09:03 #3
Jeg kan huske at jeg havde store problemer med 9.0.1.1 klienten, så store at jeg endte med at installere sqlnet fra 8.1.7 og benytte den! Men en patch til 9.0.1.2 løste senere problemet.

Hvis du vælger SQL*NET og JDBC/ODBC driverne - så burde den selv sørge for, at du får minimuminstallationen.
Avatar billede william_munny Nybegynder
10. marts 2004 - 13:43 #4
Ok. Vi vælger nok at lave en JAVA løsning istedet så man spare klient installationen. Men tak for svaret. :-)