Avatar billede supergejl Nybegynder
03. marts 2004 - 11:51 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Indexering i google

Hey!

Jeg undrer mig lidt - det er som om google kun finder mit firma ud fra én eneste cached side af www.special-butikken.dk.

Dags dato findes vi fx på søgeordene:
koldtvandsrenser
varmeblæser
motorsav
stihl
boremaskine etc..

Det skyldes udelukkende denne cache'ede side:

www.special-butikken.dk/+special-butikken.dk+varmebl%C3%A6ser&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8" target="_blank">http://www.google.dk/search?q=cache:MhGpX3i4Sv4J:www.special-butikken.dk/+special-butikken.dk+varmebl%C3%A6ser&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8

Er der nogen der har et forslag til hvorfor google kun gemmer én side? Det er som om den ikke vil indexere undersider.

Siden har dynamiske URL-strenge pga CMS-systemet, men det burde ikke være et problem for google. Samtlige sider har endvidere forskellige titel-tags, som de burde findes på - hvis de var indexeret.

Søges der eksempelvis på danske sider på google på: slagnøgle hitachi  - findes én side. Denne side på special-butikken.dk er mere relevant og burde findes:

http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=1883

Og indeholder endvidere de præcise søgeord i titel-tag'et..?

Kort sagt: Hvordan får jeg indexeret/cached hele eller store dele af hjemmesiden??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. marts 2004 - 11:56 #1
Jeg har ikke tjekket hele kode, men du bruger bl.a. en javascript-menu. Søgemaskiner
udfører ikke javascript, og hvis nogle af dine links kun findes der, vil de
ikke kunne ses. Løsningen er een af

1) Drop alt javascript
2) Lav en site-map - uden javascript.
Avatar billede Chewie Novice
03. marts 2004 - 11:57 #2
Avatar billede Chewie Novice
03. marts 2004 - 11:59 #3
hvilke CMS er det ??? oscommers ??
Avatar billede Chewie Novice
03. marts 2004 - 12:05 #4
hvis det er oscommers så vil du få meget ud af at læse denne tråd
http://www.openforum.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=113&highlight=google
Avatar billede supergejl Nybegynder
03. marts 2004 - 12:14 #5
Det er ikke oscommers - men site-box(det fremgår også på sitet)..

--> Chewie: Tak, jeg har læst artiklerne - og ja, de er okay, men ikke helt nok i forhold til det konkrete problem.

--> erik: Jeg kigger på site-map ideen.

Andre forslag? Anyone?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 12:27 #6
Doit problem er helt klart de dynamiske links. Jeg ville gøre følgende:

Start med at analysere dine søgeord. En af mine artikler beskriver hvordan samt giver links tilværktøjer. Dette er ekstremt vigtigt at gøre rigtigt da forkert valg af søgeord nok giver gode placeringer men ingen trafik

Herefter laver du statiske flade html sider, derer optimeret til et søgeord ad gangen. Disse sider bruger du til at linke videre ind i dit dynamiske site. 'Du linker til disse sider fra din forside, og du sørger for at alle dine dynamiske sider kan nås fra disse flade html sider.

På denne måde opnår du følgende

Søgemaskinen kan finde alle dine sider i max tre kliks dybde.
Du kan superoptimerer til hvert enkelt søgeord. disse sider koncentrere et ord pr side, hvorfor de rammer MEGET bedre end et sitemap.

Hvis du vil se eksempler på hvad jeg taler om, så er http://www.bufferzone.dk/webpromotion.htm et eksempel på en side der er óptimeret til ordet webpromotion, se forsiden hvor der linker til denne
Avatar billede supergejl Nybegynder
03. marts 2004 - 12:49 #7
Lyder meget interessant! Jeg undersøger sagerne.. Hvad skal jeg have af indhold på mine såkaldte "flade html sider"? Udover links til de dynamiske? Så vidt jeg kan forstå er det en side som brugeren vil se. Det kræver at jeg opdaterer disse manuelt udenom mit CMS-system..?

Webpromotion-siden er iøvrigt først på side 2 ved søgning på "webpromotion" på googles danske sider.. ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 15:31 #8
Webpromotion-siden er iøvrigt først på side 2 ved søgning>jeg ved det, den har ligget nr. 2 indtil for ganske kort tid siden og jeg er i gang med en total redesign. Princippet virker men er selvfølgelig ikke statisk, du skal heletiden kæmpe for din placering og det vil gå op og ned. Søgemaskine positionering er en ongoing process.

Indholdet af en sådan flad side laves som et kompromis. Det skrives til søgemaskinen, men mennesker kan også læse det. Hvis du læser webpromotion siden vil du nok føle at det er dårligt dansk. Søgeordet nævnes hele tiden og først i alle sætninger osv. ´Sidernes indhold tunes efter søgeordet, således at hver side er optimeret. Det er bl.a. dette jeg skal i gang med for at få siden op på side 1 igen
Avatar billede supergejl Nybegynder
27. april 2004 - 11:15 #9
udligning