Avatar billede x3ro Nybegynder
03. marts 2004 - 00:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Password til deling af biblioteker på LAN

Hej

Hvordan sætter man adgangskode på deling af biblioteker på LAN i xp? Evt. så man logger på som en bruger med kode..? Har forsøgt at lave en sharemappe hos en gæstebruger, men det kan ikke lade sig gøre på den måde..
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. marts 2004 - 01:38 #1
Hvis du under mappevisning fjerner fluebenet i simpel fildeling, får du mulighed for at give rettigheder på både share- og filniveau..
Avatar billede frossen Nybegynder
03. marts 2004 - 03:39 #2
det eneste du endlig kan gøre er at sætte password på din gæste konto.
men så gælder det jo for at komme ind og se alle dine shares.. så det ville vel bare være som at sætte samme pass på alle dine shares..

du kunne alternativt lave flere brugere folk kunne logge ind med.. og nogle havde (med den "ikke simple"-fildeleing) kun adgang til bestemte mapper..

Alt det kan du kikke på i administrative tools der er i kontrol panelet
og der skal du gå ind i computer management.. og vælge local users and groups.. tja eller det er hvad de ting hedder på engelsk....
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. marts 2004 - 05:08 #3
man kan hente et lille program der hedder cryptdan, det kan sætte et krypteret password på dine mapper
http://www.tip.net.au/~njpayne/cryptdan.exe
Avatar billede x3ro Nybegynder
03. marts 2004 - 17:43 #4
Har I selv fået det til at virke på et LAN? For jeg kan godt se det burde kunne lade sig gøre på den måde, men det virker ikke. Man kan stadig ikke angive password ved selve delingen af et bibliotek, kun begrænse antallet af brugere eller angive hvilken type bruger der har tilladelse til at benyttet bib'et..
Avatar billede x3ro Nybegynder
03. marts 2004 - 18:01 #5
Man kan kun kryptere de enkelte filer. Kan godt komme ind i mappen uden kodeord, og kan se filnavne, størrelser osv..
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. marts 2004 - 18:12 #6
Det er heller ikke ved selve delingen af mappen du skal sætte passwordet. Under local users and groups, opretter du dine brugere *og* passwords.

Ved deling giver du så disse brugere adgang.
Avatar billede x3ro Nybegynder
04. maj 2004 - 13:41 #7
Grunden til jeg ikke kunne få det til at virke var, at jeg allerede var logget på biblioteket idet jeg havde forsøgt at åbne det, før jeg angav bruger og pass. Derfor blev jeg nødt til først at afbryde den første forbindelse. Men hvis squashguy lige skriver et svar får du også nogle point