Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
02. marts 2004 - 23:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af DVD til AVI/MPG

Nogen som ved hvordan man kan konvertere en DVD film til AVI eller MPEG uden at bruge DivX, XviD osv osv. Kun ved hjælp af Windows Media Players egne codecs og hvilke programmer der skal bruges til dette.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. marts 2004 - 23:17 #1
Prøv at kigge på denne side: http://www.dvdrhelp.com/tmpgenc.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
03. marts 2004 - 10:12 #2
Jeg hev min mpeg fil ud af en SVCD (4 mapper) med programmet VCDGear, måske man også kan med DVD:

http://www.vcdgear.com/download.html

Det skal lige siges at det var en bin fil, så jeg valgte indstilingen bin --> mpeg.

Tjek selv de forskellige indstillinger *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
03. marts 2004 - 15:28 #3
Har selv lige testet mit forslag, og jeg kunne ikke få det til at virke med en DVD, så bare glem det *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
04. marts 2004 - 22:40 #4
Det kan gøres med programmet TMPGEnc DVD Author - har lige selv gjort det, men nu er jeg lidt i tvivl om du vil bruge andre programmer? Du nævner kun Windows media player...
Avatar billede miss-g Seniormester
12. marts 2004 - 01:30 #5
??
Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
12. marts 2004 - 08:59 #6
Jeg fandt ud af at rippe dvd'en med Smartripper og så encode den til Windows Media Codec 9 med Powerdirector fra Cyberlink.

Men tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. marts 2004 - 09:09 #7
mynetwork.dk >> Der er jo ikek noget forkert i de svar du har fået af os - så opret venligst et spørgsmål med point, tak
Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
12. marts 2004 - 09:14 #8
Jo, jeg kunne ikke bruge de programmer til det som jeg skulle. Derfor.