Avatar billede valby Nybegynder
02. marts 2004 - 17:02 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Trådløs Netværk

Hej jeg har lige købt et trådløs netværk, jeg har sat pci kortene i hver maskine og installeret dvi. software,
jeg har tdc som udbyder, jeg har ikke nogle fast ip.adresse
der er installeret vindows.me på mine computer,er der en der kan hjælpe mig,da det er første gang at jeg har netværk at gøre,her er lidt om hvad det er for et netværk

Beskrivelse
Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Point er en professionel basestation, der muliggør etablering af et 54 Mbit IEEE 802.11a trådløst netværk i virksomheden.  Op til 54 Mbit  Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Point er den første basestation i Danmark, der er godkendt til 54 Mbit datakommunikation i 5 GHz båndet.  Den høje dataoverførselshastighed betyder at det nu er muligt at benytte trådløst netværk, som erstatning (eller som supplement) til et fast netværk.  Rækkevidde  Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Point har en indendørs rækkevidde på 12 meter ved 54 Mbit dataoverførsel. Basestationen rækker dog helt op til 90 meter - dette dog med en dataoverførsel på 6 Mbit.  Roaming mellem flere basestationer  Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Point kan ''roame'' mellem flere basestationer hvis man har behov før at dække et større område, eller ønsker større båndbredde til de enkelte brugere.  Når brugeren bevæger sig rundt i eks. en bygning eller et kontormiljø, skiftes der automatisk mellem de forskellige Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Points - nøjagtigt som når en mobiltelefon skifter sendemast (roaming).  Indbygget sikkerhed  Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Point understøtter 128-bit WEP krypterede forbindelser mellem basestationen og de trådløse brugere. Der er ydermere understøttelse af VPN (Virtual Private Network) forbindelser.  Fleksibel montering  Intel® PRO/Wireless 5000 LAN Access Point kan frit monteres f.eks. på et bord, i en reol eller på væggen.

Så har jeg købt 3.stk. intel ProWireless5000 Lan PCI adapter PIC M. Indbyget antenne, 802.11a, 54 Mbit
Avatar billede want2learn Nybegynder
02. marts 2004 - 19:16 #1
http://www.directron.com/wifiguide.html

http://www.pcquest.com/content/topstories/secure1/104010604.asp

http://compnetworking.about.com/cs/wirelessproducts/a/howtobuildwlan_4.htm

det er nogle gode sider hvor du kan se hvordan du laver et lokalt netværk. især det sidste link er godt men ang. din internet opkobling så skal du nok lige ringe og høre TDC om du kan koble flere komputerer til deres net ellers om du så skal købe en ekstra IP adresse da de fleste kun kan bruges med en IP adresse og så skal man købe til sine andre komputerer også !!
Avatar billede want2learn Nybegynder
02. marts 2004 - 19:17 #2
men link 3 vil kunne hjælpe dig med at lave dit netværk som du spørger efter, så det andet med din internet opkobling må du lige høre om ved TDC!!
Avatar billede kenp Novice
02. marts 2004 - 19:23 #3
øhhh hvad er dit spørgsmål! er det bare hvordan du konfigurer det! eller er det ang. sikkerhed eller?
Avatar billede valby Nybegynder
03. marts 2004 - 06:58 #4
Hej tak, jeg blev lidt kloger men som sagt har jeg ikke haft noget med
netværk at gøre før det er helt nyt for mig,jeg vil kontakte tdc i dag,
ang.fast ip.adresse, jeg er helt blankt ang. konfigurer af netværket,jeg har læst
lidt her og der og fundet noget med LAN IP adresser
Subnetmaske
Default internet gateway
DHCP start - slut IP adresser
DNS primær og sekundær
WINS primær og sekundær
Domæne
Default LAN gateway. Jeg hved ikke hvordan jeg konfigurer, venlig hilsen valby
Avatar billede valby Nybegynder
03. marts 2004 - 08:20 #5
Hej jeg har lige været på Selvbetjening side,og fundet frem til at jeg har en forbindsel der heddet Bredbåndstype: TDC Bredbånd (PPPoE),
ang. fast ip.adresse står der Bemærk at der kun er mulighed for at bestille én fast IP-adresse per abonnement. Hvda gør jeg så?? når jeg skal have 3 computer på nettet??? kan jeg bruge det udstyr jeg har købt?
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2004 - 08:23 #6
hvis du ikke har en router! så mangler du sådan en ellers får du dem ikke alle 3 på nettet samtidig.

evt. går du ned og bygger det accesspoint du har købt også køber en wireless router i stedet for! (prisforskel ca. 100,-)
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2004 - 08:25 #7
og tag lige dine pcikort med goså byt det hele til 801.11G standartden i stedet for! da 801.11A faktisk ikke er godkendt i danmark.
Avatar billede valby Nybegynder
03. marts 2004 - 08:33 #8
Hej,jeg prøver at få byttede mit netværk, men som jeg skrev kan det lad sig, gøre at koble 3 computer sammen når tdc kun vil give mig, en ip.adresse???
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2004 - 08:33 #9
ja hvis du har en router/wirelessrouter
Avatar billede valby Nybegynder
03. marts 2004 - 10:21 #10
Hej igen,jeg har lige set noget andet udstyt kan jeg bruge dette???

Beskrivelse
Et perfekt produkt for dig, som skal sætte et mindre netværk op, hvor man vil kombinere kablet og trådløs trafik og samtidig dele en Internetadgang.    Eftersom DI-624+ opererer på 2.4GHz båndet, giver den en god rækkevidde og med den nye teknik fra Texas Instruments også op til 8X bedre performance mod et andet AirPlus XtremeG+ produkt i forhold til et standard 11b produkt. Med den nye teknik fra Texas Instruments opnås også fuld kompatibilitet med tidligere AirPlus produkter i 22Mbps serien samtidig med, at man bibeholder kompatibiliteten med 11b/11g produkter generelt.  DI-624+ er udstyret med 64/128/256-bit WEP kryptering samt support for 802.1x og WPA for mere sikker opkobling. Den webbaserede konfiguration gør installation og administration enkel.  Funktioner:  - 54Mbps trådløs bredbåndsrouter  - IEEE 802.11g  - Kompatibel med AirPlus produkter i 22Mbps serien  - Kompatibel med andre 11b/11g produkter  - 10/100Mbps WAN port  - Indbygget 4-ports 10/100Mbps switch med Auto MDI/X  - NAT firewall med VPN pass-through  - Indholdssfiltrering med URL og domænenavnsblokering samt skemalægning  - 64/128/256-bit WEP kryptering  - Support for 802.1x samt WPA i fremtidige firmware opgradering  - Tilslutning af ekstern antenne (Reverse SMA-kontakt, hun)  - Webbaseret konfigurationsamt
Beskrivelse
DWL-G520 er et 54Mbps trådløst PCI kort til stationære computere. Forbinder enten punkt-til-punkt eller mod bredbåndsrouter alternativt accesspoint så som DI-624, DWL-2000AP eller DWL-G520. DWL-G520 er et 32 bits PCI kirt med 64/128 bits WEP kryptering og medfølgende software gør installation og konfiguration enkel.
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2004 - 10:27 #11
nu vil ejg ikke lige anbefale den kombination! grunden kan du læse her! http://www.eksperten.dk/spm/472069

men eller generelt Zyxel, Linksys og D-link produkter er gode.
Avatar billede valby Nybegynder
03. marts 2004 - 10:39 #12
Er denne her bedre???

Beskrivelse

Med Belkins Wireless DSL Gateway får man 4 produkter i et - en ADSL router, et 54 Mbit wireless access point (basestation), en SPI firewall og en 4 ports 10/100 Mbit switch. Med DSL Gateway'en kan man bygge et komplet trådløst netværk med Internetadgang og dele ressourcer / netenheder via den indbyggede switch.  DSL Gateway'en undstøtter både 802.11g (54 Mbit) og 802.11b (11 Mbit) standarderne for trådløs kommunikation. Det betyder at man kan opgradere sit 'gamle' 802.11b access point med Wireless DSL Gateway uden man behøver at udskifte 'gamle' 11 Mbit PC Cards, 11 Mbit USB adaptere osv.

og denne her
Beskrivelse

54 Mbit PCI kort med antenne til montering i statinære PC'er. Understøtter 802.11g standarden. WiFi certificeret, så det kan benyttes med access points af andet fabrikat (blot dette også er WiFi cerfificeret).
Avatar billede kenp Novice
03. marts 2004 - 10:49 #13
Det vil sagtes kunne bruges! jeg bruger selv belkin uden problemer.
Avatar billede valby Nybegynder
03. marts 2004 - 10:57 #14
Det lyder godt,jeg prøver at få det byttede
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 15:57 #15
Hej jeg har været nede og hendte det overstånde Belkins,og har installeret software, jeg har problemmer med at konfigurer det! jeg har bestilt en fast ip.adresse hos tdc, men det tager ca. 14 dage, jeg har isat 2 pci kort et i hver computer og installeret dvi.software men jeg kan ikke få kontakt med nr.2 computer, skulles det mangel på fast ip.adresse???
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 19:47 #16
næææ det har ikke noget med det! da din router gerne skulle uddele ip-adresser til begge!

Kan de begge komme på nettet! eller er det kun kontakten mellem dine computere som har et problem?
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 20:00 #17
Nej det er kun den ene computer der kan komme på nettede,
jeg kan heller ikke få kontakt til den anden computer,
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 20:04 #18
Hvis det her kan hjælpe, status for setup.

Status

  You will need to log in before you can change any settings.
Version Info
  Firmware Version
1.01.05
  Boot Version
1.03.08
  Hardware
F5D7230-4
  Serial No.

LAN Settings
  LAN/WLAN MAC
00:30:BD:F2:D4:3E / 00:30:BD:F2:6D:28
  IP address
  Subnet mask
  DHCP Server
Enabled

Internet Settings
  WANMAC address
00:30:BD:F2:D4:3F
  Connection Type
PPPoE
  Subnet mask
  Wan IP
  Default gateway
  DNS Address

Features
  NAT
Enable
  Firewall Settings
Enable
  SSID
belkin54g
  Encryption
Disable
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:15 #19
umiddelbart ser det rigtig nok ud den status du har lagt!

Hvordan ser dens "forbindelse" ud kan den se det trådløsenet? evt prøv at flytte den tættere på! eller bytte rundt på netkortne, så man eliminier at det ikke er der fejlen er!

eller du måske har fået sat på at det ikke er alle mac-adresser som må komme på.
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 20:23 #20
Jeg har prøve at bytte om på netkortene,computerne står ca. 6. meter fra hinanden
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:30 #21
og det netkort som var i den computer som ikke fik forbindelse det virker fint i en anden computer? hvis ja hvorgammel er den computer så!
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 20:53 #22
Hej jeg har lige fået setup status på begge computer nu, men jeg kan ikke komme på nettede på computer 2
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:56 #23
nu du siger der lige er kommet en status

så sikre dig at den har en ip som starter med 192.168.xxx.xx

Start ->kør ->cmd ->ipconfig /all
hvis den ikke har en ip-adresse som starter med 192

så gør dette! Start ->kør ->cmd ->ipconfig /release også bagefter ipconfig /renew
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 21:01 #24
Begge computer har samme ip.adresse
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 21:06 #25
har du selv givet dem den samme? de må ikke have den samme! ændre den ene til 1 højere end den anden.
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 21:16 #26
Nej det har jeg ikke, det gjor den automatisk under installationen,

IP Address 192.168.2.1    IP Pool Starting Address > 192.168.2.2

IP Pool Ending Address > 192.168.2.100
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 21:21 #27
Er det ikke Gateway du har fået kigget under i stedet for IP-adresse?
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 21:21 #28
eller hvad hedder den ip?
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 21:34 #29
???? jeg går ind i LAN Settings så viser den denne- ip.adresse
så viser den denne

IP Address > 192.168.2.1  Subnet Mask >255.255.255.0

IP Pool Starting Address > 192.168.2.2  IP Pool Ending Address >192.168.2.100

det er måske mig, der tager fejl
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 21:40 #30
Det er ikke i routeren!

men på computerne

start ->kør ->cmd ->ipconfig /all
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 21:55 #31
Hej når jeg går ind i ip.config står der ip.192.168.2.3
Undernetmaske 255.255.255.0  standardgateway 192.168.2.1
ip.0.0.0.0  undermaske 0.0.0.0
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 21:58 #32
og der står også nogle dns oplysninger ik? hvis ja så burde den computer kunne komme på nettet!
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 22:10 #33
Nej der står ikke noget om dns
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 22:13 #34
er det oplysninger du selv har tastet ind i din computer? hvis ja så sæt den til at hente ip automatisk! eller indsæt oplysninger om DNS som passer med din udbyder
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 22:18 #35
Ok jeg prøver
Avatar billede valby Nybegynder
05. marts 2004 - 23:27 #36
Ja så er de begge computer på,jeg takker mange gange for hjælpen. hilsen valby
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2004 - 14:12 #37
want2learn ->tror du ikke du lige skal aflevere de point enten til mig eller retur til valby!
Avatar billede valby Nybegynder
06. marts 2004 - 14:24 #38
Hej, det var ikke får at snyde nogen,jeg ved ikke om jeg har givet en anden disse point,du må lige hjælpe mig, der står ude i siden til venstra,Kommentar
og Abonner,andet stå der ikke,jeg har ca.4000 point du da godt må få
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2004 - 14:27 #39
valby -> det var ikke en klage over dig så tag det roligt ;) men du må rent faktisk ikke oprette et nyt spøgsmål med point til mig! da der ikke må uddeles mere end 200 point pr. spørgsmål :) så det er derofr jeg skriver til want2learn om at han skal aflvere dem retur!
Avatar billede valby Nybegynder
06. marts 2004 - 14:36 #40
Jeg har lavet en fejl,jeg beklager meget,men jeg var lidt stresset i går aftes,
men jeg siger undskyld, og mange tak for hjælpen.hilsen Valby
Avatar billede want2learn Nybegynder
06. marts 2004 - 15:36 #41
KENP

Hvad gør dit svar bedre end mit !??

mit var så VALBY selv kunne lære noget og det er 3 gode sider som forklarer det samme som du skriver, så hvad er problemmet !?

men hvis det er et kæmpe problem for dig så kom med en forklaring på hvorfor.
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2004 - 17:16 #42
want2learn -> har du hjulpet med hans problem! NEJ du har lagt 3 links uden opfølgning, når han spørger vidre! så ja der forgør det mit bedre! han kom jo ikke på nettet med dine!
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2004 - 17:39 #43
og valby har jo skrevet det var en fejl
Avatar billede want2learn Nybegynder
07. marts 2004 - 20:22 #44
KENP

Gider ikke skændes med dig.

http://www.eksperten.dk/spm/474345
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 20:32 #45
want2learn -> jeg kan stadigvæk ikke se hvordan de links du smed hjalp ham! jo han blev lidt klogere, men det fik han ikke lige sat sit netværk op efter.
Avatar billede want2learn Nybegynder
07. marts 2004 - 20:35 #46
kig de links igennem så vil du finde frem til meget af det du svare på !!
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2004 - 21:04 #47
jeg mener ikke at det svarede på hans spøgsmål! og for mig lyder det som om at du skulle aflevere dem alle til mig! ellers må valby jo lige skrive anderledes.