Avatar billede jens Nybegynder
02. marts 2004 - 14:18 Der er 19 kommentarer

Hvad med Java i XP og i fremtiden

Hej

Jeg overvejer at bruge Java i noget webbaseret system.

Jeg er dog klar over at der er noget med MS og Sun etc. Men det sjove er at mange kunder jeg har besøgt har Java på trods af at de har XP?!?

Er der nogen der er bekendt med hvad situationen er inden for dette felt - er MS ved at udfase det, eller er det tilbage.

Tak for svar.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 14:31 #1
Microsoft har siden SP1 ikke includeret JAVA i deres upgrades.. Dog kan du staidg downloade det fra forskellige steder på nettet.. Specielt hvis man har homebanking, så skal det anvendes, så de fleste banker der tilbyder homebanking har desuden muligheden for at downloade Java fra deres hjemmeside
Avatar billede ulfhedne Nybegynder
02. marts 2004 - 14:33 #2
Bliver man ikke bare bedt om at installere java hvis ikke man har det - lidt ligesom flash?
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 14:36 #3
jo, når du kommer ind på visse hjemmesider, så siger de at du ikk ehar java, og om du vil installere det.. Svarer du ja, så kommer du til microsofts side hvor det så ikke ligger længere..
Ved sparekassen himmerland har JAVA liggende på deres hjemmeside til download, så der kan du hente det hvis ikke du allerede har det :-)
Adressen er: www.sparhim.dk - klik netbank og så  dukker den op ovre i højre side under "xp-problemer"
Avatar billede dickie Nybegynder
02. marts 2004 - 14:39 #4
er det bare mig som husker forkert.. eller er der ikke kørene en retsag som skal tvinge MS til at implementere java i xp?

men hvis MS nægter at implementere det i deres OS er der jo stadig mulighed for brugerne at installere java RE..
Avatar billede dustie Mester
02. marts 2004 - 14:42 #5
Bare brug Suns?
Microsofts er alligevel bare suns med lidt modifikationer..
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 14:43 #6
ved jeg ikke.. Ved bare at det er irriterende ikke at have JAVA på maskinen, så jeg hentedede det i forbindelse med jeg skulle bruge homebanking :-)

ja, det vil stadig være muligt at installere JAVA selvom MS ikke implementerer det i deres OS.. Der er både SUN og MICrosofts på banen, men kan selv anbefale MS egne, da det er den jeg har haft mindst problemer med
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. marts 2004 - 14:50 #7
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. marts 2004 - 15:15 #8
ordenlige banker har selvfølgelig skiftet væk fra ms jvm for længe siden ;)
resten burde være på vej.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 15:17 #9
så siger vi det.. Ved at danske bank stadig kører på ms jvm, og deres business online, som vi kører virker bedst med ms jvm.. Er vist en lille religionskrig du er ude i loadet
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. marts 2004 - 15:20 #10
ok, det kan godt være, men jeg har nu ikke ms jvm instaleret og kan da saktens bruge danske bank.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 15:22 #11
det er heller ikke så galt som privat mand.. Der er nogle af deres sider i business online, der bliver en smule for lange, eller curseren ikke dukker op. Dette problem havde vi med SUN java, men siden de skiftede den ud med MS java, så har der ikke været nogen problemer
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. marts 2004 - 15:23 #12
ok men hvad når ms stopper med sikkerheds updates til september.. bankerne må da have lavet sig nogen overvejelser omkring det, eller er det noget de mener ikke kan påvirke dem.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 15:25 #13
skal ikke snakke for bankerne, men tror ikke på at MS stopper med updates til september, selvom de proklamerer det.. Det er jo set før at MS ikke gør det de siger
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. marts 2004 - 15:28 #14
ja det er set før, men de har samtidigt med at de siger de stopper med ms jvm, prøvet at flytte deres kunder til .net, hvis jeg sad som kunde hos ms og havde brugt en masse penge på dette, for derefter at se at det egentligt ikke var nødvendigt endnu ville jeg blive ret sur.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 15:31 #15
De fleste af de større PC producenter (HP, Dell, IBM, Toshiba etc.) har
annonceret at de vil starte med at shippe de PC'ere de sælger med SUN JVM
installeret.
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 15:31 #16
mon ikke!! Men lad os nu se hvad fremtiden bringer :o)

men som svar til det Jens spørger om: Nej, de er ikke ved at fase det ud.. Der er gået masser af snak om at de til september vil stoppe med at udgive sikkerheds updates til deres JVM, for derefter at flytte folk over på(sikekrt mod betaling) .net platformen.. MEn du kan roligt kode til JAVA indtil videre, for tror det er rimelig fremtidssikkert
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
02. marts 2004 - 15:34 #17
ved med sikkerhed at HP shippper med SUN java nu..
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2004 - 15:35 #18
MS har klart og utvetydigt annonceret at de stopper med Java.

Men man vil kunne få Java andet sted fra.

Så MS Java er sten død.

Java lever i bedste velgående.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. marts 2004 - 10:52 #19
Lukketid ?  Hvis du ikke ved hvordan -

Hvis du mener nogle har fortjent point for forsøg på at hjælpe dig, kan du bede dem lægge et svar og derefter acceptere det.
Mener du derimod IKKE du har fået brugbar hjælp, kan du lægge et svar selv og så acceptere dit eget svar.
Du accepterer et svar ved at markere et eller flere brugernavne nederst til venstre og derefter klikke på accepter.
For yderligere hjælp se her - http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar